כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מזל טוב: 'שלמה טלית לבנה' התארס; ומי המאושרת?

אין אחד בציבור החרדי שלא מכיר את החתן המיועד - בכל עצרת תפילה, בכל קבר ובכל הפגנה הוא שם, מתפלל בדבקות ונושא תפילה. שלמה ויזמן, המכונה "שלמה טלית לבנה", התארס בשעה טובה • ומי המאושרת?

ויזמן בהפגנה נגד חוק הגיוס. צילום: לעמ
ויזמן בהפגנה נגד חוק הגיוס. צילום: לעמ

האיש והשק מההפגנות ומהעצרות התארס בשעה טובה: שלמה ויזמן, המכונה "שלמה טלית לבנה", התארס אמש (שלישי) עם בחירת ליבו, אודליה אתיקה מרמת גן.

אין אחד בציבור החרדי שלא מכיר את החתן המיועד - בכל עצרת תפילה, בכל קבר ובכל הפגנה הוא שם, מתפלל בדבקות ונושא תפילה. במהלך השנים הוא כונה כאמור "שלמה טלית לבנה" - על משקל "לירן חולצה אפורה" - המוכר משידורים, משחקים והופעות ולמעשה נמצא בכל מקום בו יש מצלמות.

שלמה אף היה בעבר יעד של ארגון הטרור הרצחני דאעש לאחר שתמונתו פורסמה בסרטון של ארגון הטרור.

ויזמן לומד בישיבת חוכמה ודעת מבית 'שובו בנים'. ל'בחדרי חרדים' נודע כי שמחת החתונה תיערך לאחר חג השבועות.  

ויזמן נולד למשפחה חרדית באשדוד, התחנך ולמד במוסדות חרדים בעיר, למד בישיבות ליטאיות, ובשנים האחרונות התקרב לברסלב. כיום הוא משתייך לקהילת 'שובו בנים'. עם הזמן הפך לתומך נלהב של מנהיג החסידות הרב אליעזר ברלנד.

הוא נמצא  בכל הפגנה, הלוויה, זירת פיגוע, עצרת תפילה, הוא נעמד במרכז, בפוזה קבועה - עם טלית, תפילין ושק קרוע, מרים את ידיו ועיניו למעלה וממלמל פסוקי תהילים ובסוף איכשהו תמיד מצליח למשוך אליו את הצלמים. תמונות וקטעי וידאו בהם הוא מצולם, מככבים ללא הפסקה בעיתונים ,ברשתות החברתיות ובאתרי האינטרנט בארץ ובעולם.

ויזמן לא מאזין לתחנות הרדיו החרדיות, אינו גולש באינטרנט ולא מחזיק במכשיר סלולרי. על האירועים הוא מתעדכן דרך מודעות רחוב, ובאירועים חדשותיים הוא מקבל עדכונים מחברים. 

אביו של ויזמן שירת בצבא ובמשטרה, אך הוא עצמו תומך נלהב במאבק החרדי נגד גיוס בחורי ישיבות לצבא, מגדיר עצמו אנטי-ציוני, ואינו משתתף בבחירות.

המוני סקרנים סביב ויזמן בהפגנות. צילום: לעמצילום: המוני סקרנים סביב ויזמן בהפגנות. צילום: לעמ
המוני סקרנים סביב ויזמן בהפגנות. צילום: לעמ

לפני כשנתיים העניק ויזמן ריאיון לאתר וואלה! NEWS, וסיפר על חייו ומנהגיו. בין היתר נשאל למה להתפלל דווקא בהפגנה, בזירת פיגוע, אי אפשר בבית?

"שמעתי בשם הרב כדורי שאם קרה אסון במקום מסוים, סימן שיש בו דינים והוא מסוכן. שהאוויר במקום הוא עם רוחות לא טובות. ולכן, אם מקיימים תפילה, כבר עדיף לקיים אותה באותו מקום כדי לבטל את הרוחות".

אתה מודע לכל העניין שנוצר סביבך, שמצלמים אותך?

"בהתחלה לא הייתי שם לב לעניין שנוצר סביבי. אחרי תקופה מסוימת, קיבלתי ד"שים מאנשים שראו אותי בעיתון או בטלוויזיה ויותר הבנתי. אבל יש לזה גם דברים חיוביים, מישהו אמר לי פעם שהוא התקרב לדת רק בגללי. אנשים שרואים אותי עם תפילין וטלית, מרים את העיניים למעלה, מבינים שיש בורא לעולם".

איך ההורים והמשפחה מגיבים לכל זה, נתקלת בתגובות קשות?

"היה להם מאד מוזר בהתחלה, הם לא הבינו איך אני קשור לעיתונים ולמה כל הזמן התמונות שלי צריכות להופיע שם. הסברתי להם שאני לא קובע אם להכניס את התמונות ואנשים רק מתחזקים מזה כי זה מפרסם את היהדות בעולם. היום הם כבר רגילים לזה. אין להם בעיה. אמא שלי מקבלת ד"שים באופן קבוע ואנשים מביאים לה גזרי עיתונים".

עוד סיפר ויזמן: "היו אנשים שאמרו לי 'לך מפה. אתה סתם מחפש פוזות'. הם לא הבינו למה אני עם שק, טלית ותפילין וכולם סביבי בלי. אבל הרגשתי שהם מסכנים כי הם אמרו לי את זה מתוך ריקנות. אני לא עושה את זה בשביל הפרסום, יש לי שליחות בעולם ואותה אני ממלא".

לסיום סיפר ויזמן: "אני נגד זריקת אבנים, זו לא הדרך. גם לא ראוי לירוק על אישה פרוצה שעוברת ברחוב. הקדוש ברוך-הוא רוצה שנכבד כל ברייה בעולם". זו גם הסיבה שלמשך מספר חודשים הוא נסע רק במוניות, "הייתי חייב לשמור על העיניים".

כאמור, אמש התארס ויזמן בשעה טובה.

מזל טוב!
שלמה ויזמן שלמה טלית לבנה שק ואפר הפגנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד