ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

מירון בוערת • לחץ מאסיבי על בנט: תחזור בך

סערת חופשת ל"ג בעומר: ח"כ מקלב שיגר היום מכתב שר החינוך בנט ובו הוא מקש ממנו להחזיר את יום החופשה ליום ראשון ולהכריז על חופשה נוספת ביום שישי שלפני כן, לדבריו, המדורות יודלקו ביום חמישי בלילה • המכתב - בפנים

מירון בוערת • לחץ מאסיבי על בנט: תחזור בך

למרות הדרישות והאיומים, שר החינוך נפתלי בנט ממשיך להתבצר בעמדתו שלא לבטל את קביעתו לקיים השנה את חופשת ל"ג בעומר ביום שני ולא ביום ראשון, וזאת בעקבות דרישת הרבנות הראשית והרב הראשי הגר"ד לאו והחשש מחילול שבת המוני.

ח"כ אורי מקלב שיגר היום מכתב לבנט ובו הוא מקש ממנו להחזיר את יום החופשה ליום ראשון ולהכריז על חופשה נוספת ביום שישי שלפני כן, לדבריו, המדורות יודלקו ביום חמישי בלילה.

"ברצוני לפנות אילך באופן דחוף בעניין חופשת ל"ג בעומר", כתב מקלב לבנט, "ביררתי ובדקתי כי ל"ג בעומר הבא אשר יצא במוצאי השבת יתקיים בעוד שבע שנים והבא אחריו גם כן מספר שנים לאחר מכן, כך שלא מדובר בדבר אשר יש לו השפעה רוחבית כמעט בעשור הקרוב".

מקלב מציג את הצעתו: "אני מציע כי תשאיר את החופשה ביום ראשון ותכריז על חופשה גם ביום שישי דבר אשר לא יפגע בהורים המתכננים חופשה וגם ייתן מענה לתחבורה לציבור העולים למירון, דבר זה אף ימנע את חילולי השבת כפי הסכמת הרבנות להקדים את פעילות ל"ג בעומר ליום חמישי בלילה".

כזכור, בעקבות הסערה שפרצה - הבהיר דובר הרב הראשי הרב לאו כי "מבחינת הרב הראשי אין כל מניעה להקדים את החופשה ליום אחר, ובלבד שהחופשה לא תתקיים ביום ראשון, דבר שיוביל לחילולי שבת במוצאי השבת".

לדבריו, "הרב הראשי היה סבור ועודנו סבור כי קיום החופשה ביום ראשון כפי שתוכנן, היה מוביל לחילול שבת ובעקבות חשש זה אף, פנה הרב הראשי לשר בנט, כבר לפני שלושה חודשים, וציין בפניו את חששו מעניין זה".


המכתב
בתוך כך, בדיון שנערך הבוקר בוועדה לפניות הציבור בכנסת בנושא ההערכות להילולת הרשב"י במירון, אמר יו"ר הועדה ח"כ ישראל אייכלר, "במשטרה מעריכים שהשנה מספר המבקרים יהיה גבוה משנים עברו.. ההילולה תתחיל במוצאי שבת ותסתיים לא לפני יום שני בבוקר. לכן צריך הערכות הרבה יותר מורכבת. אם אין מספיק אוטובוסים, צריך לאפשר לציבור להגיע ברכבים פרטיים ולהכין חניונים גדולים וזמניים במספר נקודות ביישובי הגליל העליון ולקיים שאטלים משם עד מירון.

"לא נסכים שיגבילו את הציבור להגיע בתחבורה ציבורית בלבד ולהודיע לנו שאין מספיק אוטובוסים. המחסור באוטובוסים היא לא רק בעיה של זמינות ונוחות אלא פיקוח נפש ממש. ראינו את הדחיפות ופרשים וסוסים שדחקו את ההמונים שירדו מן ההר ולא היו אוטובוסים. תביאו אוטבוסים במקום סוסים" אמר אייכלר.
לג בעומר הרב לאו אורי מקלב נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד