ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

פרשת המלמדים בת"א: הנאשם המרכזי לא מוותר

תשעה חודשים לאחר התפוצצות פרשת המלמדים בחיידר בתל אביב, בית משפט העליון האריך בשלושה חודשים נוספים את מעצרו של הנאשם המרכזי אברהם מרדכי רוזנפלד, שהורשע בהתעללות חמורה ביותר בתלמידיו, כך נודע ל'בחדרי חרדים'. למרות הסדר הטיעון עם שאר הנאשמים, רוזנפלד לא מתקפל וממשיך לטעון לחפותו

המלמדים בבית המשפט. צילום: רועי אלימה, פלאש 90
המלמדים בבית המשפט. צילום: רועי אלימה, פלאש 90

תשעה חודשים לאחר התפוצצות פרשת המלמדים בחיידר בתל אביב, בית משפט העליון האריך בשלושה חודשים נוספים את מעצרו של הנאשם המרכזי אברהם מרדכי רוזנפלד, שהורשע בהתעללות חמורה ביותר בתלמידיו, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

כפי שדווח לראשונה ב"בחדרי חרדים", חמישה חודשים לאחר התפוצצות הפרשה הוגש כתב אישום מתוקן נגד חמישה מלמדים, זאת במסגרת הסדר טיעון שנחתם, לפיו המלמדים ירצו עבודות שירות בלבד ולא יוטל עליהם עונש מאסר. ההליך המשפטי נגד הנאשם המרכזי, אברהם מרדכי רוזנפלד, טרם הסתיים והוא ירצה ככל הנראה עונש מאסר בפועל. כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', התנהל הליך גישור בעניינו בו הציעו כי הוא ירצה 16 שנות מאסר, אולם בנתיים ההליך לא הבשיל דיו מאחר והוא כופר בכל.

"אין בתיק הזה הסדר טיעון, מרשי טוען לחפות בלתי מסוייגת ואנחנו נילחם על חפותו כדרכנו בקודש" אומרת ל'בחדרי' פרקליטתו עו"ד טלי גוטליב. "אנחנו תוהים איך זה שהפרקליטות מגיעה להסדר טיעון מקל באופן מופלג, עם נאשמים אחרים שהודו בהתנהגות אלימה וסדיסטית ומסיימת את עניינם בעבודות שירות".

עוד הוסיפה עו"ד גוטליב כי "הפרקליטות כבר מחקה את אחת העבירות החמורות מבלי שהתחלנו לנהל הוכחות, הם פשוט בדקו את טיב חומר הראיות והגיעו למסקנה שהם אינם יכולים להוכיח את העבירה הזאת". בעוד כחודש, ב-28 למאי, יפתח הליך ההוכחות בעניינו בבית משפט המחוזי בתל אביב.

מעצרו של רוזנפלד, הוארך עד תום ההליכים, אולם תקופה זו מוגבלת בתשעה חודשים. בעקבות כך, הפרקליטות הגישה בקשה נוספת להאריך את מעצרו והשופט חנן מלצר מבית משפט העליון האריך את מעצרו בשלושה חודשים נוספים - או עד למתן פסק דין בבית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו, לפי המוקדם.


המלמדים בדיון ראשון להארכת מעצרם. צילום: אלי שלזינגר

כפי שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', במסגרת הסדר הטיעון בין נציגי הפרקליטות לבנת מלמד ושלי קוטין לבין עורכי הדין של חמשת המלמדים האחרים, הם יודו ויורשעו בכתב אישום מתוקן. על פי ההסדר, יוטלו עליהם עבודות שירות בלבד; ישראל חיים שפירא - ארבעה חודשי עבודות שירות ופיצוי של 10,000 ש"ח ל-10 קטינים; חיים פישגרונד - מאסר על תנאי ו-250 שעות לציבור; משה הירש - אבעה חודשי עבודות שירות ופיצוי של 3,000 ש"ח לשלושה קטינים; מנחם אלברשטיין - שישה חודשי עבודות שירות ופיצוי של 11,000 ש"ח ל-11 קטינים; אברהם פנחס דייטש - חמישה חודשי עבודות שירות ופיצוי של 6,000 ש"ח לשישה קטינים.
פרשת החיידר בתל אביב הסדר טיעון תלמוד תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד