כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

פרסום ראשון • יש הסכמות: הדלקת באיאן במירון נדחתה

לאחר סאגה ארוכה ואיומים לדחיית ההדלקה המרכזית, מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך נועד עם האדמו"ר מבאיאן והשניים הגיעו להסכמות בנוגע להדלקה במירון • "בחדרי חרדים" עם כל הפרטים בפרסום ראשון

הדלקת הרבי מבאיאן. צילום: קובי הר צבי
הדלקת הרבי מבאיאן. צילום: קובי הר צבי צילום: קובי הר צבי

פרסום ראשון • יש הסכמות עם המשטרה: ללא חילולי שבת - ההדלקה המרכזית של חסידות באיאן בשעה 1:15 במירון

לאחר סאגה ארוכה ואיומים לדחיית ההדלקה המרכזית ליום ראשון או למוצאי השבת בשעה 03:00 בבוקר, נועד הערב (רביעי) מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, עם האדמו"ר מבאיאן, אשר ביקש מהמפכ"ל ורב המשטרה, שהשתתף אף הוא בפגישה, לפעול בנחרצות למניעת חילולי שבת ולא לבצע היערכויות ופעילויות בעיצומה של השבת.  

בישיבה שהתקיימה במעונו של האדמו"ר סוכם כי ההדלקה המרכזית של החסידות במירון, אשר לאורך כל השנים הייתה ההדלקה המרכזית, תתקיים גם השנה בל"ג בעומר, אך תידחה לשעה 01:15 בלילה, כאשר לבקשת האדמו"ר, המשטרה תימנע מכל חילול שבת אפשרי.

רב המשטרה הרב רמי ברכיהו המפכ"ל אלשיך ומנכ"ל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים יוסף שוינגר קיבלו את ברכתו של האדמו"ר אשר אמר להם כי בזכות שמירת השבת וכבוד השבת יזכו לברכה והצלחה בכל פועלם.   

כאמר, יצוין כי ההדלקה של חסידות באיאן נחשבת להדלקה המרכזית של חגיגות ל"ג בעומר בציון רבי שמעון בר יוחאי במירון, ועם ההסכמה של המשטרה – יימנעו חילולי השבת מאחר ויהיה מספיק זמן מאז צאת השבת ועד ההדלקה הראשונה של החסידות, כך שכוחות הביטחון וההצלה יכלו לצמצם למינימום האפשרי את חילולי השבת בהכנות לאירוע.
חסידות באיאן ל''ג בעומר הדלקה רוני אלשיך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד