י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

"טראמפ נערך לחתום על צו נשיאותי לפרישת ארה"ב מהסכם הסחר הצפון אמריקאי"

מטבעות קנדה ומקסיקו נחלשות מול הדולר בעקבות דיווח של אתר "פוליטיקו" לפיו טיוטה של הצו נמצאת בשלבי בחינה סופיים ויתכן שהצו יפורסם עוד השבוע

  • א' אייר התשע"ז
דונלד טראמפ. צילום: רויטרס
דונלד טראמפ. צילום: רויטרס



הנשיא דונלד טראמפ שוקל לחתום על צו נשיאותי לפרישת ארה"ב מהסכם הסחר החופשי של צפון אמריקה (NAFTA), אמרו שני גורמים בבית הלבן לאתר החדשות "פוליטיקו".

בעקבות הדיווח נחלשים הפסו המקסיקאי והדולר הקנדי מול הדולר של ארה"ב, בצל חששות כי יציאת ארה"ב מהסכם הסחר הצפון אמריקאי תפגע בכלכלות שתי שותפותיה להסכם - מקסיקו וקנדה. הפסו צונח ב-2.1% מול הדולר לשער של 19.2591 פסו לדולר, והדולר הקנדי נחלש ב-0.3% לשער של 1.3613 דולר קנדי לדולר.

טיוטה של הצו הנשיאותי כבר נמצאת בשלבי בחינה סופיים ויתכן שהצו יפורסם לקראת סוף השבוע או בתחילת שבוע הבא, אם כי הדבר עדיין אינו ודאי, דיווח פוליטיקו מפי מקור בבית הלבן.

צעדי ממשל טראמפ נועדו כנראה לשפר את התנאים שיושגו במשא ומתן עם קנדה ומקסיקו, ציין פוליטיקו.

טראמפ, שהכתיר בעבר את נאפט"א בתור "הסכם הסחר הגרוע ביותר מעולם שנחתם על ידי ארה"ב", החריף לאחרונה אף יותר את הביקורת שלו כלפי הסכם הסחר הצפון אמריקאי, והזהיר כי יזנח אותו לחלוטין במקרה שלא יוכנסו בו שינויים משמעותיים.

"נאפט"א היה מאוד, מאוד רע למדינה שלנו", אמר טראמפ בנאום בשבוע שעבר. "הוא היה מאוד, מאוד רע לחברות שלנו ולעובדים שלנו, ואנחנו הולכים להכניס בו כמה שינויים מאוד גדולים או שאנחנו ניפטר מנאפט"א אחת ולתמיד".
דונלד טראמפ צו נשיאותי הסכם סחר חופשי צפון אמריקה בית הלבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד