י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

"קצב סגירת סניפי רשתות קמעוניות בארה"ב גבוה יותר מ-2008; אלו 10 החברות הבאות שיפשטו רגל"

אנליסטים: "60 אלף משרות קוצצו במגזר הקמעונאי ברבעון הראשון של 2017; רשת בתי הכלבו סירס בעלת הסיכויים הגדולים ביותר לבקש הגנה מפני נושיה השנה"

  • א' אייר התשע"ז
צילום אילוסטרציה: רויטרס
צילום אילוסטרציה: רויטרס



קצב סגירת החנויות של רשתות קמעוניות בארה"ב מתחילת השנה גבוה יותר מאשר קצב סגירתן בשיאו המשבר הכלכלי העולמי בשנת 2008.

מתחילת 2017 ועד לשישי באפריל הודיעו רשתות על סגירת כ-2,880 חנויות, לפי חישוב שערכו אנליסטים של בנק קרדיט סוויס, דיווח אתר החדשות "קוורץ".

לדברי האנליסטים, כ-60% מההודעות על סגירת חנויות יוצאות בדרך כלל בחמישה החודשים הראשונים של השנה, ומכאן שמספר החנויות הכולל שעל סגירתן יודיעו רשתות השנה צפוי להסתכם ביותר מ-8,640 - הרבה מעל ל-6,200 החנויות שנסגרו ב-2008.

שורת הודעות על סגירת סניפים של רשתות גדולות כמו מייסי'ס ( 29.43 +0.51% ) , סירס, פיילס ובבה, גם גבתה מחיר כבד מהעובדים. במהלך הרבעון הראשון של 2017 לבדו קוצצו כ-60,000 משרות במגזר הקמעונאי בארה"ב.

S&P: "אלו 10 הקמעוניות הבאות שיפשטו רגל"

רשתות החנויות בארה"ב סובלות מתחרות מוגברת מצד קמעונאיות אינטרנט כמו אמזון, ומלבד סגירת סניפים, הולכת ומתארכת רשימת הרשתות שנאבקות על עצם קיומן.

בשבוע שעבר הודיעה רשת הלבשת הנשים בבה (Bebe) על סגירת כל 175 חנויותיה ועל כוונתה להיכנס להליכי פירוק. מוקדם יותר החודש הגישה רשת חנויות הנעליים הזולות פיילס שו שורס בקשה להגנה מפני נושיה (צ'פטר 11).

מתחילת השנה ועד לשישי באפריל הודיעו על פשיטת רגל 14 רשתות קמעוניות - קרוב ל-18 פשיטות רגל בשנת 2016 כולה - לפי דו"ח שפירסמו אנליסטים של חברת המחקר S&P גלובל מרקט אינטליג'נס בתחילת השבוע, דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל".

הדו"ח גם הציג רשימה של 10 קמעונאיות בורסאיות בארה"ב שיש סיכון גבוה במיוחד לכך שיודיעו על פשיטת רגל השנה.

בראש הרשימה הופיעה רשת בתי הכלבו סירס (סימול SHLD), ואחריה DGSE (סימול DGSE), אפליאנס ריסייקלינג סנטרס אוף אמריקה (ARCI), בון-טון סטרס (BONT) ובבה (BEBE).

דסטיניישן XL (DXLG), פרפומניה (PERF), פניקס פרטס (FENX), טיילורד ברנדס (TLRD) ורשת חנויות עשה-זאת-בעצמך סירס הומטאון אנד אווטלט סטורס (SHOS), השלימו את העשירייה.
רשתות קמעוניות אנליסטים כלבו סירס אמזון קמעונאיות אינטרנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד