כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

עם איוונקה וג'רארד: טראמפ יבקר בישראל

זה יהיה ככל הנראה הביקור הראשון שלו כנשיא, במדינה שאיננה ארצות הברית - כל זאת אם אכן הביקור המתוכנן ייצא לפועל. צוות ראשון נחת היום בישראל

טראמפ ונתניהו. צילום: אבי אוחיון לעמ
טראמפ ונתניהו. צילום: אבי אוחיון לעמ

ההכנות לביקור הנשיא טראמפ יתחילו היום, כשצוות אמריקני המונה כ-25 איש, ינחת היום בישראל לתיאומים ראשוניים.

על פי ההערכות ביקורו הראשון של נשיא ארה"ב בישראל, ולמעשה כפי הנראה גם ביקורו הממלכתי הראשון במדינה מחוץ לארה"ב, מאז כניסתו לתפקיד הנשיא יתקיים בישראל, במועד קרוב לפסגת מדינות נאט"ו בבריסל שבבלגיה.

הפסגה מתוכננת ל-25 במאי, ולכן טראמפ אמור לבקר בישראל בסביבות התאריך הזה, בין 21 למאי לתחילת יוני.

ברכת טראמפ לעם היהודי לכבוד פסח

גורמים ישראלים רשמיים אישרו כי מגעים מתנהלים לתיאום הביקור. גורמים לא רשמיים אישרו כי מדובר באישור והבנות סופיות על ביקור נשיאותי, שיש לסגור את פרטיו הטכניים.

בשבוע בו מיועד טראמפ לבקר בישראל יצויין בישראל 50 שנה לאיחוד ירושלים. טראמפ כנראה יבקר ביד ושם. הגדרת הביקור חשובה - ממלכתי או עבודה: אם זה ביקור ממלכתי הפרוטוקול מחייב למשל ביקור ביד ושם, ואם זה ביקור עבודה, ישראל עשויה לבקש מטראמפ לבקר ביד ושם, סביר להניח שהוא יענה בחיוב.

על פי הדיווחים בכלי תקשורת ישראליים, הביקור מתוכנן ליום אחד, כשלביקור יצטרפו אשתו של הנשיא מלניה, וביתו היהודיה איונקה ובעלה ג'רארד קושנר.

התקוות בישראל בעניין העברת השגרירות לירושלים, כפי שטראמפ הבטיח שיעשה, במהלך קמפיין הבחירות - הנושא עדיין לא ברור לגמרי.

ההערכות הן שטראמפ יודיע על ירושלים המאוחדת כבירת ישראל, וידלג על הכרזת העברת השגרירות, כשיאמר "שעדיין לא הגיע הזמן לכך".

מארק צל יו"ר המפלגה הרפובליקנית בישראל, שחשף בעבר כי ישראל היא זו שהעבירה מסרים לארהב - לא להעביר בשלב זה את השגרירות, אמר הבוקר בקול ברמה "החוק האמריקאי מורה על העברת השגרירות לירושלים ובכל שנה דוחים אותו בצו נשיאותי, אני מעריך שטראמפ לא יבטל את החוק וההעברה תתבצע בשקט, בלי רעש וצילצולים.

בינתיים, ביום רביעי הבא מתוכננת פגישה בין אבו מאזן לטראמפ בארה"ב, כשתוצאות הביקור ישפיעו על ביקורו של טראמפ בכל הנוגע למשא ומתן עם הרשות הפלסטינית. על פי חלק מהדיווחים במסגרת ביקורו בישראל ירצה טראמפ להניע הליך של הסדרה לקראת ניסיון נוסף לשלום עם הפלסטינים.

הנשיא האמריקני שוקל לכנס פסגה אזורית בבית הלבן בהשתתפות מנהיגי מדינות ערב המתונות, הפלסטינים וישראל.
ביקור טראמפ בישראל איוונקה וג'רארד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד