ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

סוף סוף ברמת שלמה: אושרו מאות דירות בירושלים

האמריקאים מכינים מקום בדרום ירושלים כמתאים לשגרירות, במידה ותועבר מתל אביב • הסתיימה ההקפאה או לא: אושרו בנייה ברמת שלמה ופסגת זאב

רמת שלמה. צילום: פלאש 90
רמת שלמה. צילום: פלאש 90



בשקט, בשקט, הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בירושלים, אישרה אמש מאות יחידות דיור חדשות בשכונת רמת שלמה החרדית ובפסגת זאב, זאת על רקע הביקור המתכונן של הנשיא האמריקאי דולנד טראמפ. כך שלמרות ההכחשות והביטולים בעבר, ההקפאה הסתיימה בפועל, אם כי אין 'חגיגת' אישורים נרחבת.

מדיניות הבנייה בירושלים אינה ברורה, כיוון שמספר פעמים נדחו והורדו מסדר היום הצעות אחרות לבנייה בירושלים. נראה כי מדובר בכל פעם בהתאם לאקלים המדיני באיזור, ולנשואים המרכזיים המסוקרים בחדשות. נראה שכשהעיניים מופנות למקום אחר, בישראל מאשרים עוד בנייה.

לדבריו של יו"ר הועדה מאיר תורג'מן, הבוקר לנועם זיגמן ב'קול ברמה', "אכן אישרו יחידות דיור בפסגת זאב וברמת שלמה. למה צריך רעש וצילצולים? תמיד טענתי שהבנייה בירושלים היא לא מהווה בעיה. ירושלים היא לא מעבר לקו הירוק, רמת שלמה, גילה. אני שמח שהגענו למצב שלא צריך לעשות רעש".

לדבריו, "אישרנו 212 יחידות דיור אתמול, 122 מהן בשכונת רמת שלמה והשאר בפסגת זאב. בעוד כחודש ימים יוכלו להוציא היתרים ולהתחיל כבר לבנות".

תורג'מן הוסיף כי "בכל האישורים שנתתי על תוכניות בנייה בעבר, החלה כבר בנייה. בגילה ברמת שלמה, אנחנו לא מחכים, אנחנו בונים את ירושלים במרץ".

כמו"כ, הוא נשאל, האם יש דרך כעת לעצור את האישורים שניתנו אתמול בירושלים, "אין דרך לעצור את זה, יש לנו קונצנזוס מהממשלה בנושא הזה, הכל נעשה בצורה מסודרת וחוקית", הוא מבהיר.

על סוף עידן אובמה אמר: "לא שמעת שהחליפו נשיא בארה"ב ושרוח חיובית מנשבת משם לישראל?, חד משמעית אני מרגיש את זה גם בירושלים".

ומה עם העברת השגרירות לישראל? "לא יודע על כך. יש מקום בדרום ירושלים שהאמריקאים כבר מכינים אותו, מבחינת התאמה לשגרירות, מלון דיפלומט, מעבר לזה אני לא יודע עוד פרטים בנושא", השיב תורג'מן.
הקפאת בנייה דונלד טראמפ ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד