י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בסקווירא החליטו: האירוסין ייערכו בתלמוד תורה

תקנות נוספות בחסידות השמרנית והסגורה בניו סקווירא. הפעם התקנות נוגעות למסיבות האירוסין בקהילה. כשהרבי הורה לבכירי הקהילה, שהמוסדות ינדבו חדרי כיתות בתלמוד-תורה לצורך קיום האירוע ויסייעו בכיבוד במחיר זול

הרבי מסקווירא. צילום: שוקי לרר
הרבי מסקווירא. צילום: שוקי לרר

חסכון בהוצאות האירוסין: תקנה חדשה בחסידות סקווירא שמטרתה להביא לחיסכון בהוצאות החתונות ולהקל את העול הכבד מעל כתפי המחותנים, הוצעה על ידי האדמו"ר מסקווירא בחול המועד פסח - והיא, להגביל ולצמצם את אופן עריכת מסיבת האירוסין אחר גמר קשרי השידוכין, אשר בשנים האחרונות יצאה מגדר הרגיל וסחפה בעיקר את צד הכלה להשקעה מיותרת של אלפי דולרים ויותר - והכל בגלל לחץ חברתי.

אחר עריכת הטיש לרגל הילולת האדמו"ר מהר"י מסקווירא זצ"ל נקראו עסקני מפעל 'שובע שמחות' של ההחסידות ביחד עם חברי הבד"צ ועסקני הקהילה, למעונו של האדמו"ר שהעמידם על הצורך לתקן תקנה בענין זה לקראת פתיחת עונת השידוכים לשיעורים בישיבה ובבתי החינוך לבנות.

התקנה: שלא לערוך מסיבת תנאים חגיגית באולם אלא באופן צנוע בבית המחותן או בחדרי הכיתות של הת"ת, עם כל צרכי הכיבוד שיינתנו במחיר זול באדיבות הנהלת המוסדות.

זו לא יוזמה ראשונה לצמצום הוצאות הענק בשמחות. כבר הונהג בקהילות גדולות וחשובות בישראל שכדי לחסוך בהוצאות האירוסין, מקיימים את האירוסין סמוך לסיום ה'ווארט', ולא יותר משלושה ימים אחרי, במטרה למנוע פזרנות מיותרת והשקעה ראוותנית במסיבת האירוסין.

כזכור דווח ב'בחדרי חרדים' בהוראת האדמו"ר מסקווירא הוכרז על שותפות בכתיבת ספר תורה לכל המתנזרים מפגעי הטכנולוגיה. בליל שביעי של פסח הכריז המשב"ק הרה"ח ר' דוד ברגר כי כל מי שיקבל על עצמו גדר חדש יזכה להיות שותף ולכתוב אות בספר התורה שישמש את האדמו"ר מסקווירא, בו ישתמש האדמו"ר בקביעות לקריאת התורה מדי שבת בשבתו.

לדברי אנשי החסידות "המיזם נולד במסגרת החיפושים אחר עצות ותחבולות כיצד לחזק ולהתחזק במאבק מול כוחות הרע המפציצים ללא הרף בארטילריה כבדה של סמארטפונים וטאבלטים ואפליקציות ורשתות חברתיות, עם כל השמות הנרדפים".
אירוסין חיידר חסידות סקווירא תקנות חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד