ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

זעם בת"א: בית הכנסת הגדול סגר את שעריו - בגלל העירייה

עיריית תל אביב עיקלה את חשבון הבנק של בית הכנסת הגדול • התוצאה: נשיא בית הכנסת הודיע כי הוא סוגר את שערי המקום: "בושה וחרפה שבמדינת ישראל, עיריית תל אביב מתנהגת ברגל גסה ופוגעת בכל מה שקשור לדת" • הסיפור המלא

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי

פרסום ראשון: נשיא בית הכנסת הגדול שלמה פיבקו הודיע הבוקר כי הוא סוגר את שערי בית הכנסת המיתולוגי, זאת לאחר שלטענתו - עיריית תל אביב עיקלה את חשבון הבנק של בית הכנסת בגין חוב לארנונה.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי החוב של בית הכנסת לעירייה - עומד על 2 מיליון שקלים שהצטברו כאמור מארנונה שלא שולמה במשך 6-7 שנים. בשנים האחרונות פיבקו גייס מאות אלפי שקלים, אך כאמור, הוא לא הצליח להגיע למלוא הסכום.

הבוקר אמר פיבקו ל"בחדרי חרדים" כי "אני נאלץ לצערי לסגור את שערי בית הכנסת הגדול. עיריית תל אביב באווירת חוק בג"ץ, עיקלה לי את חשבון הבנק בדרך ברוטאלית, בריונית וכוחנית ועל כן אין מנוס אלא לעת עתה לנעול את שערי בית הכנסת הגדול".

החשבון המעוקלצילום: החשבון המעוקל
החשבון המעוקל

עוד מוסיף פיבקו כי "בושה וחרפה שבמדינת ישראל ערב יום העצמאות, עיריית תל אביב שרק היום התפרסם שגרפה לקופתה 150 מיליון שקל עבור דוחו"ת חניה בשנת 2017, מתנהגת ברגל גסה ופוגעת בכל מה שקשור לקודשי דת ומסורת", לדבריו של נשיא בית הכנסת, "בית הכנסת הגדול בשנים האחרונות תחת נשיאותי מהווה גשר ומפגש בין דתיים וחילונים והוא מרכז תרבות ואבן שואבת לכלל התושבים ללא הבדל בין אך אדם באשר הוא. זהו יום עצוב לעיר תל אביב יפו", אמר.

בשנים האחרונות משמש פיבקו כנשיא בית הכנסת, במטרה להחיות את המקום בעיקר מבחינה כלכלית, וזאת לאחר שבמשך השנים נערמו חובות רבים למקום. כאמור, היום העירייה הכניעה את בית הכנסת ושעריו נסגרו על בריח.

מעיריית ת"א נמסר כי "בית הכנסת הגדול אינו צריך לשלם ארנונה אלא אך ורק על התקופה שבה קיים אירועים פרטיים, וקיבל תמורתם כספים".
בית הכנסת הגדול תל אביב חוב ארנונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד