י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

יחימוביץ: ההסתדרות ביטלה הסכם לעובדי ש"ס, בגלל התמיכה בי

בכנס 'המכון החרדי למחקרי מדיניות' שהתקיים הבוקר, אמרה שלי יחימוביץ המועמדת להנהגת ההסתדרות, כי בעקבות חתימתה על הסכם תמיכה במועמדותה עם סיעת ש"ס, ביטלה ההסתדרות הסכם התאגדות של 6000 עובדי מוסדות חינוך של תנועת ש"ס

כנס הקבלת פני רבו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
כנס הקבלת פני רבו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שלי יחימוביץ בכנס המכון החרדי הבוקר: "ההסתדרות ביטלה הסכם התאגדות של 6000 עובדי מוסדות חינוך ש"ס בגלל שחתמתי עם ש"ס הסכם".

בכנס המכון החרדי למחקרי מדיניות "עובדים מאוגדים, חרדים ומה שביניהם" שהתקיים הבוקר (ה') במכון ון ליר בירושלים אמרה המועמדת להנהגת ההסתדרות, שלי יחימוביץ: "נסיונות הדה לגיטימציה של המועמדות שלי לראשות ההסתדרות מפתיעים אותי כל פעם מחדש. ישנה תפיסה שתפקיד יו"ר ההסתדרות עובר מגבר לגבר בירושה ואשה יכולה להתמודד רק על ראשות נעמת. 97 שנה לא כיהנה אשה בראשות ההסתדרות, שסובלת מתת ייצוג קיצוני של נשים בתפקידים בכירים. 97 שנה בהן ההסתדרות לא שמה לעצמה למטרה להשוות שכר בין נשים לגברים או ליזום מסגרות פנאי במקומות עבודה שייקלו על נשים לעבוד כמו מעונות או קייטנות במקומות העבודה, כדי להקל על תעסוקת נשים".

לפני חודש וחצי עובדי מוסדות החינוך של שס עמדו להיכנס להסתדרות ולהתאגד בה. 6,000 עובדים שמרביתם נשים. ההסכם בסוף בוטל למרות שהיה תאריך לחתימה כי נחתם הסכם ביני לבין שס על ריצה משותפת בבחירות להסתדרות. זה מעיד על הערבוב הפוליטי והארגוני. כמובן שזה מצער אותי, ובכוונתי לתקן זאת לאחר שאבחר במידה רבה בזכות קולותיהן של נשים, ובמידה רבה בזכות נשים מסורתיות וחרדיות"

כזכור, כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', לפני כחודש הודיע דרעי כי ש"ס תתמוך במועמדותה של ח"כ שלי יחימוביץ, המתמודדת על הנהגת ההסתדרות מול יו"ר ההסתדרות הנוכחי אבי ניסנקורן.

בהודעה משותפת שפרסמו אז תנועת ש"ס וח"כ יחימוביץ נאמר: "סיעת בית חברתי בראשות ח״כ שלי יחימוביץ וסיעת ש״ס בהסתדרות, צפויות לחתום הלילה על הסכם לריצה משותפת בבחירות להסתדרות במאי הקרוב".

"יחימוביץ מסרה: ״בין ש"ס ובינינו הסכמה רחבה בכל הנוגע לסוגיות חברתיות, ואף עשור שלם של חקיקה חברתית משותפת ומאבקים משותפים למען הדל והחלש. שיתוף הפעולה בינינו יביא אותנו יחד לכל שכבות ציבור העובדים, יוכיח כי סדר יום חברתי הוא מאחד ומלכד, ויבטיח את נצחוננו בבחירות.

"יו״ר ש״ס, השר אריה דרעי אמר: ״לתנועת ש״ס ולשלי יחימוביץ, יש תפיסות עולם דומות בכל הקשור לעניינים החברתיים, הדאגה לחלשים, הדאגה לאימהות חד הוריות, לעובדי הקבלן ולכל האוכלוסיות המוחלשות. החיבור בין שתי הסיעות עשוי להיות בשורה גדולה לכל העובדים בישראל״
הודעה מפורטת תצא לאחר חתימת ההסכם" נאמר בהודעה.
שלי יחימוביץ ההסתדרות אבי ניסנקורן שס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד