י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

רב בכיר בפלג הירושלמי בהתבטאות חריפה נגד נאמן הגר"ש אויערבאך • האזינו

הרב פנחס שוב, מבכירי רבני הפלג, נשמע כשהוא תוקף בחריפות את יוסף פטרוף, נאמן ביתו של הגר"ש אויערבאך מנהיג 'הפלג הירושלמי', שסיפר בראיון ל'ישראל היום' כי הגר"ש אויערבאך בקי בכתבי שייקספיר וביאליק: "לא יודע מה העבירה, אבל הוא העונש שלנו" • האזינו

יוסף פטרוף נואם במסיבת העיתונאים של עיתון הפלס
יוסף פטרוף נואם במסיבת העיתונאים של עיתון הפלס

משבר אמון בפלג הירושלמי: פרשיית ההטרדות של בכירי הפלג שהביאו למעצרם של עורך העיתון נתי גרוסמן, המנכ"ל שמוליק אלישיב ובכירי מערך הטרור בראשות אברהם טריגר הביא את יוסף פטרוף, נאמן ביתו של הגר"ש אוערבאך לנאום בתחילת השבוע בכינוס אברכי 'הפלג הירושלמי' בבני ברק על המצב בו שרויים אנשי הפלג. לאחר מכן, אף כינס מסיבת עיתונאים והרצה בפניהם על השקפת הפלג.


הרב שוב תוקף את יוסף פטרוף • האזינו

אך מתברר כי בעוד פטרוף היה הנואם המרכזי ומי שייצג את הגר"ש אויערבאך בכינוס, הרי שאחד מבכירי רבני הפלג, הרב פנחס שוב, המשמש מו"צ אצל הגר"מ גרוס ורב קהילת 'משכן אהרן' במודיעין עילית, תוקף את פטרוף בדברים קשים.

בשיחה שקיים, אומר הרב כי הוא "העונש שלנו, יש עליו הרבה לשון הרע, אבל אני לא רוצה להאריך בזה".

השואל: "פטרוף התראיין בעיתון חילוני ואמר שמדבר הרבה פעמים עם הראש ישיבה ר' שמואל על הספרים של ביאליק ועל שייקספיר".

הרב שוב: "למה ר' שמואל הסתכל? הוא אומר זה בוודאי לא נכון. אולי ר' שמואל הסתכל פעם, מה שהוא מדבר הרבה פעמים זה ודאי לא נכון. מה שהיה באותם שנים, היה 'פרה אדומה' ו'אליעזר משך בגזר' היה אז בכל בית. בזמן שר' שמואל היה ילד היה ספרים של ביאליק לא היה אז מה לקרוא, וביאליק יחסית - אני לא בקי בספרים שלו - היה לו הרהורי תשובה. זה לא שאני הולך להכניס אותו עכשיו למועצת החכמים, אבל הוא היה משוגע, הוא היה קרוע, מצד אחד היה לו את וואלוז'ין ומצד שני הוא היה, אז זה לא שאלה. איך הוא הגיע להגיד דבר כזה ברבים, לא רק מבחינה פוליטית אלא שברגע שאתה אומר, מי ישמור על צעירי הצאן".

השואל: "כל האברכים קראו את הכתבה הזאת".

הרב שוב: "ב"ה אני לא קראתי".

השואל: "הוא אמר שר' שמואל בקיא בביאליק ובשייקספיר, אני לא יודע בדיוק מי זה".

הרב שוב: "הוא היה משכיל גוי".

השואל: "אז למה פטרוף הזכיר את זה".

הרב שוב: "יש ביטוי חריף של ר' דב לנדא שאומר על אדם שעושה דבר לא טוב, שיש דברים שזה כבר העונש, לא העבירה. מה היה העבירה אני לא יודע, זה כבר העונש, שפטרוף אמר כזה דבר. מה היה העבירה אני לא יודע יש עליו הרבה לשון הרעות, יש עליו הרבה לשון הרע, אין לי עניין להאריך בזה".
יוסף פטרוף הפלג הירושלמי הרב פנחס שוב חיים נחמן ביאליק ויליאם שייקספיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד