כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

תלמידי הישיבה הפגינו מול ביתו של הנאצי

בשכונת לורנס שברובע קווינס הסמוך לברוקלין, גילו אנשי ישיבת "רמב"ם מתיבתא" נאצי זקן בגיל 92, והפגינו מול ביתו • תלמידי הישיבה ורבם החזיקו שלטים וקראו קריאות לגירוש הנאצי האחרון שנותר על אדמת ארה"ב

תלמידי הישיבה ורבם מפגינים מול ביתו של הנאצי
תלמידי הישיבה ורבם מפגינים מול ביתו של הנאצי

תלמידי ישיבה בארה"ב, גילו נאצי זקן ששירת כחייל בצבא הורמאכט הנאצי, והפגינו מול ביתו.

בשכונת לורנס שברובע קווינס הסמוך לברוקלין, גילו אנשי ישיבת "רמב"ם מתיבתא" נאצי זקן בגיל 92, והפגינו מול ביתו מספר פעמים. גם ביום שני האחרון - יום השואה האחרון הם קיימו הפגנת מחאה מול ביתו שברחוב Jackson Height בשכונה. תלמידי הישיבה ורבם החזיקו שלטים וקראו קריאות לגירוש הנאצי האחרון שנותר על אדמת ארה"ב.

הסיפור התפרסם בקו החדשות "קול מבשר" בארה"ב, שם סיפר הרב זאב מאיר פרידמן, ראש המתיבתא, כי "הנאצי התגלה בבדיקה שעשינו על פושעים שגרים באזור שלנו, בארה"ב הרשויות מפרסמות את השמות של פושעים מורשעים בכדי שהשכנים ידעו להזהר, וכך גילו השכנים היהודים את עובדת קיומו של הנאצי. על פי פסיקת בית המשפט העליון בארה"ב, הנאצי היה צריך להיות מגורש מחוץ לגבולות ארה"ב, מאחר ובית המשפט פסק שהוא צריך להיות מגורש, כי שיקר במסמכי ההגירה כשלא סיפר על עברו הרצחני, אך אף מדינה לא הסכימה לקלוט אותו".

בשל העובדה שלא ניתן לקבוע בוודאות מאיזו מדינה הוא נמלט לארה"ב, משום שהגבולות בין רוסיה, גרמניה, פולין ואוקראינה, השתנו כמה פעמים מאז מלחמת העולם השניה, לא ניתן לגרשו מארה"ב.

עוד סיפר הרב "הקהילה היהודית פנתה לסנאטורים ולאנשי ממשל נוספים בבקשה לגרש אותו, אך עקב העובדה שאף מדינה לא מוכנה לקלוט אותו, הוא נשאר שם, וממשיך לקבל קצבת זקנה ושאר שירותי בריאות".

"תלמידי הישיבה הפגינו כמה פעמים מול ביתו, בכל פעם חמק הנאצי מהבית. פעם הספיק לברוח לפני שהגיעו, ופעם ברח מהחניה שמאחורי הבית" סיפר הרב.

"אנחנו הסברנו לילדים שלא צריך לרחם עליו, כי בתצהירים של בית המשפט נכתב שהוא אחראי לרצח 6000 יהודים, והתירוצים שלו מגוחכים עד מוות, הוא מספר שהוא פחד מהממונים עליו, שהוא לא הבין מה הוא עושה, ושהוא מילא פקודות".







נאצי מתיבתא רמבם הפגנה לורנס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד