י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

מתח בקהילה החרדית בבואנוס איירס: הרפורמים ינצחו?

דריכות שיא בקהילה היהודית בארגנטינה לקראת הבחירות לארגון הגג של הקהילה היהודית בארגנטינה 'אמיה' המתקיימות ביום ראשון הקרוב • לאורך כל השבוע האחרון מנסה הקהילה הרפורמית לבטל את קיום הבחירות, בכל האמצעים העומדים לרשותם, כשמזימתם הפעם בחסדי ה' לא יצאה אל הפועל

חכם שלום כהן בביקורו האחרון בארגנטינה. צילום: פיני הוסני
חכם שלום כהן בביקורו האחרון בארגנטינה. צילום: פיני הוסני

 

דריכות שיא בקהילה היהודית בארגנטינה לקראת הבחירות לארגון הגג של הקהילה היהודית בארגנטינה 'אמיה' המתקיימות ביום ראשון הקרוב.

עשרות אלפים מבני הקהילה היהודית בארגנטינה יצאו ביום א' הקרוב לבחור את ראשות ההנהגה בקהילה היהודית בארגנטינה. לאחר דחיית הבחירות פעם אחר פעם ע"י תביעות קנטרניות של הקהילה הרפורמית, נראה כי הפעם הבחירות להנהגת הקהילה הודית התקיימו במועדם – ביום ראשון הקרוב.

לאורך כל השבוע האחרון מנסה הקהילה הרפורמית לבטל את קיום הבחירות, בכל האמצעים העומדים לרשותם, כשמזימתם הפעם בחסדי ה' לא יוצאת לפועל.

בבחירות מתמודדות מפלגות מטעם הציבור הכללי, מטעם הקהילה הקונסרבטיבית, ומעם הקהילה הדתית המאוחדת תחת מפלגת הבור, המונהגת ע"י ראש ישיבת 'חפץ חיים' בארגנטינה הגאון רבי שמואל אריה לוין.

כל הקהילות התורניות בארגנטינה, באחדות שטרם נראתה כדוגמתה, פועלות במלוא המרץ בכדי להביא להצלחת הרשימה מטעם מפלגת 'הבור', בבחירות הקרובות.

מכתב קודש הוחתם בימים אלו ע"י כל רבני הקהילות, בו הם הפונים לבני הקהילות בקריאה נרגשת לפעול ולהפעיל להצלת ארגון הקהילה מידי הקהילה הרפורמית, המאיימת לשנות את הצביון היהודי בארגנטינה, מופץ בימים אלו בין בני הקהילה, ומביא לגיוס עשרות פעילים, הפועלים ללא לאות להביא את הכמות המרבית של בעלי זכות בחירה, לעבר הקלפיות.

גורם בכיר בהנהגת הקהילה היהודית בארגנטינה אומר הערב, כי זה מרגש לראות את כל הקהילות עובדות יחד עבור מטרה משותפת, שהיא הצלת הרבנות מליפול לידי הקהילה הרפורמית, ומניעת השתלטות הרפורמים על בתי הקברות היהודיים במדינה. צריך להבין מוסיף אותו גורם, בשנים האחרונות מאז שהציבור התורני מנהל את ארגון האמי"ה, נעשו בארגון שינויים מפליגים לטובת כל בני  בני הקהילה היהודית בארגנטינה, גם מהמגזר הכללי, בהם מינוי הרב גבריאל דבידוביץ שליט"א שהופקד לעסוק בכל עניני הרבנות בארגון אמי"ה, וזוכה להערכה רבה בכל הקהילות, בזכות עמידתו האיתנה על משמר היהדות מתוך מאור פנים ודאגה לכל נצרך.

אחד הרבנים הבולטים בפעילותו למען הצלחת הבחירות, מתוך דאגה למצב היהדות במדינה, הוא שליח חב"ד המרכזי בארגנטינה, הרב צבי גרונבלט, המפעיל בימים אלו את עשרות שלוחי חב"ד בבואנוס איירס ומחוצה לה, בכדי להביא לקידוש שם שמים ביום א' הקרוב.

 









בואנוס איירס ארגנטינה בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד