י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הגר"ח לבוז'י: "לסבא שלך היה זקן ופאות"

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג נכנס למעונו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי, יחד עם ח"כ מנחם אליעזר מוזס • "בחדרי חרדים" עם הפרטים המלאים מהביקור

הגר"ח לבוז'י: "לסבא שלך היה זקן ופאות"

יו"ר האופוזיציה ויו"ר ה'מחנה הציוני הציוני, ח"כ יצחק הרצוג, הגיע היום (חמישי) למעונו של הגר"ח קנייבסקי, יחד עם יו"ר סיעת 'יהדות התורה' ח"כ אליעזר מנחם מוזס ונכדו נאמן ביתו הקרוב הרב אריה קנייבסקי.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי בפגישה לא הועלו כלל נושאים פוליטיים וכי היא התקיימה לאחר שהרצוג פנה למוזס וביקש ממנו להיכנס לבית הרב כדי להגיש לפניו את ספרי סבו, הרב הראשי רבי יצחק אייזיק הלוי הרצוג זצ"ל, שאותם הוציא לאור.



עוד נודע ל"בחדרי חרדים" כי הגר"ח קנייבסקי אמר להרצוג: "לסבא שלך היה זקן ופאות", "דיין זיידע איז געגאנגען מיט די בארד אין פאות", תוך שהוא מצביע על זקנו שלו.

בשיחה עם "בחדרי חרדים" גולל ח"כ מוזס את הפרטים המלאים מהביקור. "היה מאוד מעניין, בוז'י ביקש ממני שאסדר לו פגישה אצל רבי חיים, היות והוא ההדיר מחדש את ספרי הרב הרצוג – הוא רצה להעביר אותם לרבי חיים", מספר מוזס.

לדבריו, "הרצוג הופתע לשמוע מרבי חיים שהוא זוכר טוב את הסבא שלו הרב הרצוג. גם מכך שהוא היה מגיע לבקר בישיבת לומז'ה בפ"ת, שם ראש הישיבה היה רב העיר הרב ראובן כץ. רבי חיים התרגש לשמוע שיש נכד אחד שקוראים לו גם יצחק אייזיק הלוי הרצוג".

"רבי חיים סיפר עוד לבוז'י, ואמר לו, 'אני זוכר שהסבא היה מגיע למרן החזו"א, כמה וכמה פעמים'. בנוסף, רבי חיים הופתע לשמוע מהרצוג שהסנדק שלו היה רבי אריה לוין, השווער של הרב אלישיב, סבו של רבי חיים".

"הרצוג השיב לרבי חיים ואמר: "אני מקורב כאן מכל הצדדים, כשהייתי בא לרב אלישיב הוא היה אומר לי: "סבא שלך גילה אותי", כי הרב הרצוג גרם לכך שהרב אלישיב יכנס לבית הדין הגדול", מספר מוזס.

לדבריו של מוזס, "בוז'י סיפר לרבי חיים, שהרב אלישיב סיפר לו, שבבית הרב – סבו, היה מושב בכל יום שישי, שבו היו מתכנסים, רבי איסר זלמן מלצר, רבי שלמה זלמן אוירבאך הרב אלישיב והרב ז'ולטי, בכל יום שישי היה 'מושב בית הרב'".

לסיום סיפר מוזס ל"בחדרי חרדים" כי "רבי חיים התרגש מאוד שהוא קיבל מהרצוג את הספר שפתח ועיין בו, ואמר "סי גוט, סי גוט".

האם עלו בשיחה גם נושאים פוליטיים?

"לא עלה שום נושא פוליטי והוא לא סיפר שהוא מתמודד. מישהו שהיה שם אמר שכשהוא היה שר הרווחה – הוא עשה דברים גדולים".









יצחק הרצוג רבי חיים קנייבסקי זקן פיאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד