כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

נחשף: מי באמת יפגע מ'הדרמה' החרדית בת"א

על רקע החלטת בג"צ בנוגע לפתיחת מרכולים בשבת בתל אביב והפגיעה בסטטוס קוו, הסיעות החרדיות בעירייה פרשו מהקואליציה. אלא שכעת מתברר כי בסך הכול מדובר במסך עשן ובמהלך הצהרתי בלבד. מי באמת יפגע? המוסדות החרדיים

דרעי וגפני (יונתן זינדל, פלאש 90)
דרעי וגפני (יונתן זינדל, פלאש 90)

התגובה החרדית המרכזית שנעשתה עד כה בעקבות החלטת בג"צ להתיר לפתוח את המרכולים בעיר תל אביב בשבת והפגיעה בסטטוס קוו - היא התפטרותם השבוע של שני הנציגים החרדים בעיריית ת"א.

שני הנציגים מסיעות ש"ס ויהדות התורה - נפתלי לוברט המשמש בתפקיד סגן ראש העיר, וחבר המועצה נתן אלנתן - הודיעו לראש עיריית ת"א-יפו רון חולדאי על פרישתם המיידית מהקואליציה העירונית, זאת לאור החלטת בג"צ, פסיקה שניתנה בעקבות עתירת עיריית תל אביב וראש העיר חולדאי.

אולם מבדיקת "בחדרי חרדים" עולה כי בניגוד לניסיון ליצור תחושת דרמה סביב התפטרות הנציגים החרדים - לא מדובר כלל בדרמה וכי בפועל לא יירשמו כמעט שינויים משמעותיים בשטח.

מלבד העובדה שהנציגים החרדים איבדו את תפקיד סגן ראש העיר ואת חברותם בהנהלת העיר, הם ימשיכו לשמש בכל התפקידים הנוספים בעירייה מהם הם לא מתכוונים להתפטר. ל"בחדרי חרדים" נודע כי אלנתן ימשיך לשמש בתפקידיו הרבים, בהם: מ"מ יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, חברות בוועדה המחוזית לתכנון ולבניה, יו"ר ועדת ההנחות בארנונה, יו"ר ועדת הנכסים, שאת רובם, ראש העיר חולדאי כלל לא יכול ליטול ממנו.

בנוסף, גם אם לחולדאי תהיה סמכות ליטול מאלנתן את אחד התפקידים, הרי שעל פי ההערכות הנציגים – הוא לא יעשה זאת. "ראש העיר לא כועס עלינו – הוא מאוכזב מאיתנו", אומר אלנתן בשיחה עם "בחדרי חרדים", "יש לו השקפת עולם חילונית ובגללה הוא חושב אחרת מאיתנו".

בנוסף אומר אלנתן כי ראש העיר חולדאי מעריך את הנציגות החרדית יותר מאחרים. "הוא מעריך אותנו יותר מאחרים, כי הוא יודע שהתפטרנו ממניע אמיתי ולא סתם".

לדבריו של אלנתן, מה שבעיקר יכול להיפגע מהתפטרות הנציגים החרדים הם התקציבים למוסדות התורה בעיר. "אולי יפגעו התקציבים קואליציונית, המיועדים לתרבות תורנית ולתלמודי התורה", אומר אלנתן ל"בחדרי חרדים", "תדע", הוא מוסיף, "מעין החינוך התורני והחינוך העצמאי בת"א - מקבלים יותר תקציבים מכל עיר אחרת".
תל אביב נתן אלנתן מרכולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד