י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

דרמה הלכתית סביב מיטת השחקן אבי כהן ז"ל

אבי כהן, נפטר הבוקר, לאחר שנפצע אנושות בתאונת דרכים • בבית החולים התחוללה דרמה סביב תרומת איבריו • הראשל"צ - התיר, אבל אז הגיעו אברכי 'שובו בנים' ועצרו את המהלך

השחקן אבי כהן ז"ל
השחקן אבי כהן ז"ל

אבי כהן, שחקן הכדורגל של מכבי ת"א, שפציעתו בתאונת דרכים תפסה את כל הכותרות הראשיות בישראל במשך שבוע, הלך לעולמו הבוקר, לאחר שמת מוות מוחי במהלך הערב אתמול.

בית החולים הודיע: "משפחתו של אבי כהן החליטה לא לנתקו ממכשירים ולהמשיך בטיפול הנשימתי".

מאחורי הקלעים של ההחלטה הייתה הלילה דרמה לא קטנה. היה זה לאחר שהרב הראשי, הגר"ש עמאר, נתן את הסכמתו לתרומת האיברים של קפטן נבחרת ישראל לשעבר.

גורם המקורב למשפחת כהן סיפר לכלי התקשורת: "המשפחה הסכימה כבר לתרום, לאחר שהשחקן עצמו חתם על כרטיס אדי. המסמכים כבר היו מוכנים ואז הגיעו כמה אברכים דתיים וביקשו מבני המשפחה שלא יתרמו את האיברים. גם כדורגלן עבר שחזר בתשובה והגיע למקום הצטרף לתחנוני האברכים".

בית החולים כבר החל בבדיקה של מושתלים אפשריים, אך המהלך הופסק לאחר שבני המשפחה עזבו את המקום, ללא חתימה על המסמכים.

פרופסור נתן בורשטיין, מנהל המחלקה לשבץ מוחי בבית החולים איכילוב, הסביר את נושא המוות מוחי: "המוות המוחי נקבע למעשה מרגע שגזע המוח מפסיק לפעול. הלב עדיין פועם והאיברים יכולים להישמר ברמה שאפשר לתרום אותם. מוכרחים במצב כזה את הסכמת המשפחה כדי לבצע את התרומה.

"יש פרק זמן קריטי בו ניתן לתרום, אחרי המוות המוחי. על המשפחה לבחור או להמשיך את פעולות ההחייאה עד שהלב יפסיק לפעום או לבצע תרומת איברים. מדובר ביממה אחת או שתיים של חלון זמן".

הבוקר, כאמור, נדם ליבו של כהן ז"ל והוא יטמן במהלך היום.

במהלך אשפוזו של השחקן, הגיע בנו אל בית הגר"ח קנייבסקי ממנו ביקש ברכה לרפואה עבור אביו. הגר"ח הציע לו להוסיף את השם חיים לשמו של אביו. רבנים נוספים הצטרפו גם הם לתפילות להחלמתו של כהן, אך משמים, ככל הנראה נקבע לו גורל אחר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד