כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

נשיא ארצות הברית מזהיר: "היתכנות לעימות גדול עם צפון קוריאה"

במלאות מאה ימים לכהונתו, דונלד טראמפ, התראיין ל'רויטרס' והזהיר כי "יש היתכנות לעימות גדול - גדול, עם צפון קוריאה". הודיע כי יבקר בישראל וכי "אין סיבה שלא יהיה שלום עם הפלסטינים". סיפר כי הוא מתגעגע לימים שלפני נשיאותו

טראמפ. צילום: רויטרס
טראמפ. צילום: רויטרס

רוחות מלחמה: בריאיון לרויטרס, לקראת ציון מאה ימים להשבעתו, אומר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, כי "אף שאני מעדיף פתרון דיפלומטי, יש היתכנות לעימות גדול - גדול, עם צפון קוריאה".
הוא גם התייחס בראיון שנערך הלילה (שישי) לישראל. אמר כי יבקר בקרוב בישראל ו"איו סיבה שלא יהיו יחסי שלום בין ישראל לפלסטינים – אין בכך ספק".

עוד הוסיף כי, "יש מגעים גם עם הסעודים כדי לקיים ביקור במדינה", אך הוסיף, "בכנות, ערב הסעודית לא מתייחסת אלינו בהוגנות, בגלל שאנחנו מאבדים כמות עצומה של כסף על הגנה על הממלכה".

בראיון שהוקדש בעיקר למשבר מול צפון קוריאה, אותו הגדיר כ"האתגר הגלובלי הגדול ביותר שלי" טראמפ אמר: "יש סיכוי שאנחנו נגיע לכדי סכסוך גדול מאוד עם צפון קוריאה, בהחלט, אבל אנו מכינים מגוון של סנקציות כלכליות חדשות נגד פיונגיאנג, וזאת מבלי להוריד את האופציה הצבאית מהשולחן. אנחנו נשמח לפתור את זה באופן דיפלומטי, אבל זה מאוד קשה".

טראמפ שיבח את הנשיא הסיני שי ג'ינפינג, ואמר: "אני מאמין שהוא משתדל מאוד. הוא בהחלט לא מעוניין לראות הרס ומוות. הוא אדם טוב מאוד והכרתי אותו היטב, הוא אוהב את סין ואת העם הסיני. אני יודע שהוא היה רוצה לעשות משהו, אך ייתכן כי הוא לא יוכל".

"אני מקווה שנשיא צפון קוריאה רציונלי", הוא אמר, "הוא היה בן 27 כשאביו מת, והוא השתלט על המשטר. אז תגיד מה שאתה רוצה אבל זה לא קל, במיוחד בגיל הזה.טוב או זה דבר שקשה להתמודד עמו".

עוד סיפר על חייו: "אהבתי את החיים הקודמים שהיו לי, היו לי כל כך הרבה דברים שהתעסקתי איתם, יש לי הרבה יותר עבודה כנשיא מלפני שנבחרתי, אני מתגעגע לחיים הקודמים שלי, אני אוהב לעבוד, אבל עכשיו הרבה יותר עבודה"

עוד סיפר "אני מתגעגע לחופש שהיה לי לפני שהתחלתי בקמפיין הבחירות, עכשיו עם כל נושא האבטחה זה שונה, לפני שנבחרתי לנשיא כמעט ולא היה לי פרטיות, מכיוון שאני הייתי מפורסם הרבה מאד זמן בכל ארה"ב, עכשיו הקצת פרטיות הזאת נעלמה לגמרי, זה פשוט מדהים, יש כל כך הרבה אבטחה והגנה מסביבי שאני לא יכול ללכת לאף מקום בפרטיות"

לסיום אמר טראמפ "אני מתגעגע לנהוג ברכב, מאז שנבחרתי לנשיא אני לא יכול לנהוג, וזה חסר לי".

יצויין כי אמש אמר מזכיר המדינה של ארצות הברית רקס טילרסון כי נשיא סין דיווח כי פנה לפיונגיאנג והזהיר את הדיקטטור מפני הטלת הסנקציות.
טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד