י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

גוגל משאירה מאחור את חרם המפרסמים על יו-טיוב: זינוק בפרסום במובייל הקפיץ את המניה לשיא

אפלבית דיווחה על רווח והכנסות רבעוניים גבוהים מהצפוי לאחר שזינוק של 44% במספר ההקלקות על פרסומותיה הצליח לפצות הנפילה החדה מ-2014 במחירי הפרסומות

  • ב' אייר התשע"ז
גוגל משאירה מאחור את חרם המפרסמים על יו-טיוב: זינוק בפרסום במובייל הקפיץ את המניה לשיא



אלפבית, החברה האם של גוגל, השאירה מאחוריה את חרם המפרסמים על אתר סרטוני הוידאו יוטיוב שבבעלותה, ודיווחה היום על רווח והכנסות רבעוניים גבוהים מהצפוי הודות לזינוק בפרסום במובייל ובאתר יו-טיוב.

מניית גוגל, שנסגרה היום בוול סטריט במחיר שיא, מזנקת ביותר מ-4% במסחר לאחר הסגירה בוול סטריט.

הדו"חות הכספיים של אלפבית - אשר מלבד תחומי האינטרנט המסורתיים מקיפות החזקותיה שלל תחומים, מביוטכנולוגיה והפקת אנרגיה, ועד חלל-אוויר, בינה מלאכותית ותכנון עירוני - הצביעו על המשך שליטתה של החברה בשוק הפרסום באינטרנט, ועל צמיחה של 22% בהכנסות, לאחר שגידול במספר ההקלקות על פרסומות של גוגל הצליח לפצות על מגמת הירידה במחיר הממוצע של הפרסומות.

תשומת לב המשקיעים לקראת פרסום הדו"חות התמקדה בהשפעתו של חרם הפרסום על אתר סרטוני הוידאו יוטיוב שבבעלות גוגל, שעליו הכריזו בחודש שעבר שורה של חברות מדיה ומותגים מובילים ברחבי העולם, לאחר שהתברר כי פרסומות של מותגים משולבות בסרטונים גזעניים, אנטישמיים או כאלה שכוללים קריאה לפעולות טרור.

אלפבית, שבראשה עומד המנכ"ל לארי פייג' שייסד את החברה יחד עם סרגיי ברין, אינה נוהגת לפרט את חלוקת הכנסותיה מפרסום לפי קטגוריות, אולם אנליסטים העריכו לקראת הדו"חות כי הסערה סביב יוטיוב, שאילצה את גוגל להכניס שינויים במדיניות הפרסום שלה, עלתה לחברה באובדן הכנסות מפרסום של עד 750 מיליון דולר.

ענקית הטכנולוגיה דיווחה היום על רווח נקי של 5.4 מיליארד דולר, או רווח של 7.73 דולר למניה, ברבעון הראשון של 2017, לעומת רווח של 4.2 מיליארד דולר, או רווח של 6.02 דולר למניה, ברבעון המקביל בשנה הקודמת. תחזית האנליסטים היתה לרווח של 7.41 דולר למניה. אלפבית החמיצה ברבעון הרביעי של 2016 את תחזיות האנליסטים, אולם עלתה עליהן בשני הרבעונים הקודמים.

הכנסות אלפבית בתקופה המדווחת הסתכמו ב-24.75 מיליארד דולר - צמיחה של 22% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת, ומעל לתחזית האנליסטים להכנסות של 24.2 מיליארד דולר. זה הרבעון הרביעי ברציפות שבו החברה מכה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות.

מחירי הפרסומות בנפילה החדה מ-2014; זינוק של 44% במספר ההקלקות

תשומת לב המשקיעים בדו"חות אלפבית - אשר מרבית הכנסותיה מקורן בפרסום באינטרנט - המשיכה להתמקד במחירי הפרסומות של גוגל שנמצאים במגמת ירידה בשנים האחרונות.

סך הכנסות גוגל מפרסום צמחו בתקופה המדווחת ב-18.8% לעומת הרבעון המקביל, והסתכמו ב-21.41 מיליארד דולר. עם זאת, המחיר הממוצע של פרסומות של גוגל - הנמדד במונחי מחיר עבור הקלקה (cost per click) - צנח ברבעון הראשון ב-19% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת. זו הנפילה החדה ביותר מאז שנת 2014 לפחות. אנליסטים צפו ירידה מתונה יותר של 11%.

עם זאת, זינוק של 44% במספר ההקלקות על פרסומות של גוגל ברבעון יסייע לפצות על הירידה במחיר הפרסומות. אנליסטים צפו עלייה מתונה יותר של פחות מ-30% במספר ההקלקות.

מאז המעבר של גוגל בשנת 2015 למבנה של חברת האחזקות החדשה אלפבית, מחולקת פעילות החברה בדו"חות הכספיים לשניים: פעילות גוגל ופעילות Other Bets ("הימורים אחרים", באנגלית).

פעילות גוגל כוללת את מוצרי האינטרנט המרכזיים של החברה כמו חיפוש, מודעות, מסחר, מפות, יוטיוב, אפליקציות, שירותי ענן, אנדרואיד, כרום וגוגל פליי, כמו גם מוצרי חומרה כמו נקסוס, כרומקאסט, וכרומבוקס.

הימורים אחרים: עדיין בשלב של טרום-הכנסות

עסקיה של אלפבית מחוץ לתחומי הליבה של גוגל, הכוללים בין השאר תחומים כמו ביוטכנולוגיה, מכוניות אוטונומיות, סיבים אופטיים והון סיכון וכן את הפרויקטים הניסיוניים במעבדות הסודיות גוגל X, המשיכו להיות בעלי תרומה כמעט אפסית לתוצאותיה הכספיות של החברה.

פעילות Other Bets - שמרביתה עדיין נמצאת בשלב של טרום-הכנסות - כוללת בין השאר את סטארט אפ האנטי-אייג'ינג הרפואי קליקו (Calico), חברות ההון סיכון גוגל ונצר'ס וגוגל קפיטל, יצרנית המוצרים החכמים לבית נסט (Nest), חטיבת מדעי החיים ורילי (Verily) וחברות בנות נוספות.

הכנסות פעילות Other Bets ברבעון הראשון של 2017 הסתכמו ב-244 מיליון דולר, לעומת הכנסות של 166 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2016, והכנסות של 262 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2016.

פעילות זו רשמה ברבעון שתוצאותיו פורסמו היום הפסד תפעולי של 855 מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של 802 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה הקודמת, והפסד תפעולי של 1.1 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2016.
YouTube יוטיוב גוגל חרם מפרסמים אפלבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד