ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

צביקה גרוניך חושף את ההוכחה; סרטון ההסתה בוים

ביום ראשון, קיבלתי שיחת טלפון ממכר בבני ברק: "הבן שלי מספר לי שהיום הגיע מישהו עם מצלמות ו'עם דגל יותר גדול ממני' ליד החיידר, והילדים צעקו לו". הערכתי מיד שמדובר בפרובוקציה מתוכננת - הסרטון של צביקה גרוניך הביא גם את האקדח המעשן • דבר אחד ברור: נגמרו הזמנים שציבור חרדי מגיש את הלחי השנייה אל מול ההסתה // מני גירא שורץ על פרובוקציית הדגל שמסעירה את הרשת

הפרובוקציה. צילום: רשת
הפרובוקציה. צילום: רשת

ביום ראשון, תחילת השבוע הנוכחי, קיבלתי שיחת טלפון ממכר בבני ברק; "הבן שלי מספר לי שהיום הגיע מישהו עם מצלמות ו"עם דגל יותר גדול ממני" ליד החיידר, והילדים צעקו לו", כך הוא מצטט את בנו.

אב הילד, אדם אחראי שאני מכיר יותר מעשור, הבין מיד שמישהו פה מנסה לייצר הסתה. אני הערכתי כי מדובר בפרובוקציה מתוכננת היטב, שכן המיקום אליו הגיע האיש היה סמוך לתלמוד-תורה תשב"ר, החיידר הוותיק והידוע, שאינו נוטל תקציבים מהמדינה.


גרוניך וההוכחה: צילום: דוד זר

סמוך מאוד למבנה החיידר גם מתחילה קריית סאטמר המקומית בבני-ברק. שילוב המיקום עם הודעת הילד ש"האיש עם הדגל" היה מלווה במצלמות, הביאו את שנינו למסקנה המתבקשת - מישהו מכין הסתה אנטי חרדית.

שלחתי את האב לנסות ולהשיג צילומים מהאזור, וכן לנסות לבדוק ולברר מה בדיוק הילדים צעקו לו. כלומר האם מטרת הפרובוקציה הושגה, מישהו עשה משהו נורא מול המצלמה, ואיך לומר; אכלנו אותה.

לצערי לא קיבלתי תשובות. אין מצלמות שתיעדו, ואף ילד לא ידע לומר בוודאות מה צעקו לאותו "איש עם דגל".

אתמול הגיעו התשובות. האיש היה כתב 'רשת', הילדים צעקו בוז, אבל האירוע הקשה הוא שבירת הדגל בידי עובר אורח. הצטערתי לראות שבסופו של דבר המטרה הושגה, התנחמתי בכך שעברו 32 דקות עד שנמצא 'המשוגע' שהסכים לעשות זאת.

ידידי אבי גרינצייג, עורך 'קו עיתונות' לוחם ידוע נגד הסתה אנטי חרדית הרים את הכפפה ופתח החל מאתמול בקמפיין תקשורתי נגד הפרובוקציה.

אבל צביקה גרוניך, עורך מהדורת הבוקר ברדיו 'קול חי' הצליח להפתיע כשהביא את ההוכחה, את האקדח המעשן, כיצד כתב מייצר פרובוקציה ומביים אותה מתחילה ועד סוף.

הבחור שעל האופנוע, שבסרטון מוצג כמי שעשה את המעשה החמור של שבירת הדגל, התעמת טלפונית עם גיא, הכתב שביקש ממנו לעשות זאת.

הוא עצמו מסרב להיחשף, אך ההקלטה המלאה של השיחה הגיעה ל'בחדרי חרדים'.

אין צורך להכביר במילים, משום שהסרטון שצביקה גרוניך הכין מדבר בעד עצמו.

ברשת אגב, בעקבות פניית 'כל הזמן' הסירו את הסרטון, אך המשיכו לטעון כי הוא אינו מבוים, ורק בשל רגשות הציבור הם בחרו להסירו.

צפו בהוכחה של גרוניך, אחר כך נראה מה יבחרו ב'רשת' להגיב.

כי דבר אחד ברור יוצא מהסיפור הנוכחי - נגמרו הזמנים שציבור חרדי מגיש את הלחי השנייה אל מול ההסתה.
דגל ישראל חרדים יום העצמאות רשת פרובוקציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד