כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

בחירות בעיצומה של הפגרה: לייבל'ה פותח זמן קיץ

לייבלה השתתף בכינוס של 'לב-לאחים' והצליח לתפוס את הפיקנטריה מהכינוס האפור • לייבלה יספר לכם על בחירות שנערכות ממש עכשיו, על הכתב שהעדיף שלא להיכנס למזנון הכנסת ולא מטעמי כשרות, ועל הדרך חושף סקופ מרעיש במיוחד: מי הוא האושייה החרדית שהוזמנה כמה פעמים לחדר החקירות ומדוע? • לייבל'ה פותח את זמן קיץ

בחירות בעיצומה של הפגרה: לייבל'ה פותח זמן קיץ
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

הבחירות בעיצומן - מי אמר פגרה?
'חוזרים לזמן קיץ' הרהר לייבל'ה לעצמו בחיוך, 'המזוודה כבר ארוזה בקפידה והכל מוכן, אך לפני החזרה כדאי שנעשה איזה גשר קטן'. וכך שם לייבל'ה פעמיו בעיר התורה ומעוז הקיץ, בני ברק תובב"א. לכינוס של ארגון 'לב לאחים'.

האירוע - המכונה אצל הליטאים 'הכנסייה-הגדולה' - היה ענק בכל קנה מידה. מרנן ורבנן מאורי הדור ישובים היו בבמה. ראשית הורמו עיניו של לייבל'ה לחברי הכנסת גפני ומקלב, מסדרי המקומות של האירוע הושיבו בין השניים יהודי נשוא פנים. לייבל'ה הבחין כי השניים עסוקים מאד על אף שהכנסת בפגרה כרגע, הם הציצו מידי פעם בפעם בשעונם ומבטם אמר 'מתי זה נגמר?' שיא האירוע מבחינת לייבל'ה היה כאשר יעקב אשר העביר מבט חטוף בשעונו של גפני לדעת האם שעונו מדייק.








ומחברי הכנסת המתוקים מדבש, עובר לייבל'ה לחבר כנסת חשוב לא פחות. מנחם לייזר מוזס התרגש השבוע יתר על המידה. בתחילה חשב לייבל'ה כי ההתרגשות היתרה הגיעה למוזס מכיוון שארגן ביקור נדיר של בוז'י הרצוג אצל מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי שליט"א. (לייבל'ה שמח לדעת כי הרב קנייבסקי מקבל אליו גם ילדים). אך עד מהרה הובהר ללייבל'ה לשמחה זו מה עושה, בעיתון 'המודיע' קיבל מוזס כותרת כמעט ראשית על כך שתקף את הבג"ץ בחריפות. לייבל'ה שמר את גזיר העיתון וקיפל את קצותיו למען יראה כל מאן דבעי את הידיעה המרעישה.





ובכלל, גם בפגרה לייבל'ה לא ויתר וטרח במיוחד להגיע למשכן הכנסת, כדי לראות במו עיניו שהפעם, בניגוד להצבעה על חוק ההסדרה בעבר, גפני מצביע ומשפיע על דחיית התאגיד בשבועיים ולא מפר את המשמעת הקואליציונית.

כשיצא לייבל'ה אל המסדרונות הבחין בפוליטי של 'בחדרי' יעקב גרודקה המשוחח עם גפני ארוכות בענייני השבת והמרכולים, כמה דקות קודם לכן נצפה גרודקה בשיחה מעמיקה עם הבכיר הפוליטי של 'ישראל היום' מתי טוכפלד. לייבל'ה התקרב להאזין לשיחתם ושמע שמשוחח עם טוכפלד על דיאטת 'היום שאחרי חג הפסח'. גרודקה המליץ לבן שיחו שלא להיכנס למזנון הכנסת ולהסתפק בטונה במים.





וביציאה ממשכן הכנסת צעד לייבל'ה בכיכר ספרא בירושלים, שם נצפה השבוע חבר הכנסת החברתי, מיכאל מלכיאלי שהוא עורך גיחה קטנה לכור מחצבתו בלשכת סגן ראש העיר צביקה כהן. מלכיאלי שאל בשלומו של ידידו והתעניין מקרוב בעשייה הברוכה.





ועוד רחוב עמוס בירושלים הפך השבוע לשטח סטרילי. לצד אלפי חסידים ואנשי מעשה שעלו לנחם את משפחת הגאון רבי פנחס רוזנבוים זצ"ל, עלו ובאו רבנים וצמרת המדינה כדי לנחם את בנו איש יחסי הציבור יוסי רוזנבוים שישב שבעה, רוזנבוים ישב בפינתו וקיבל את כולם מכתב מראש הממשלה, ניחום מדוד ביטן שמצא זמן בין תוכנית בוקר אחת לרעותה, דרך מירי רגב, גלעד ארדן, איוב קרא ועד גדעון סער היודעים בבירור כי הבחירות למקום גבוה בליכוד - עוברות דרך רוזנבוים.





ואם כבר הזכרנו את מוזס ועיתון 'המודיע', לייבל'ה מדווח על כנס שנערך בירושלים, ונקרא 'כנס זהירות בהשקעות'. בכינוס הבחין לייבל'ה בכתב העיתון יעקב רייניץ המסביר בתנועות ידיים נמרצות לאנשים סביבו כי השקעות כאלו הינן מתכון בטוח להפסד הכסף. משפחות שהתפתו לכך מוצאות עצמן מול שוקת כלכלית שבורה, לייבל'ה שמח כי הוא מושקע במניות בעיתון ובטוח כי השקעה זו תישא פרי בטווח הרחוק.





אץ רץ לו לייבל'ה שהוא גורר את מזוודתו ברעש גלגלים מחריש אוזניים, היעד: אירוע סיום בין הזמנים הנערך בעיר ביתר עלית. לייבל'ה הקדים לאולם טרם יחל הכינוס למען ישמע את הדברים חוצבי הלהבות, חיפוש אחר מקום בשורה הראשונה הבהיר לליבל'ה כי השורה הראשונה עמוסה לעייפה בפתקי 'שמור' בין הפתקים נרשמו שמותם של ראש העיר רובינשטיין וסגנו רביץ שארגן את ביקור החיזוק. התיישב לו לייבל'ה במקומות האחוריים וציפה לדברי קודשו של חבר המועצת הלא הוא הגרב"מ אזרחי שליט"א.





ובמסגרת המאבק של הרב דוד לאו בחילולי השבת העתידים ח"ו להיערך במירון. ולאחר שחשף אצל התמים מענדל גרוזמן ב-360, שהרב לאו בשונה מהרבי 'מבאיאן' לא יגיע למירון בליל ההילולא. לייבל'ה צפה בעניין כי מיד לאחר מכן איש החסידות חיים רבינוביץ, סוגר דילים עם דוברו של הרב הראשי החתן פיני טננבוים. לייבל'ה יודע לבשר כי נושא ל"ג בעומר לא עלה בפגישה והשניים שוחחו בינהם אך ורק בנושא הדיינים.



חרדי בחקירות? חשיפה ראשונית
'בלי כנסת קצת משעמם' הרהר לייבל'ה, 'מזל שיש לנו בחירות' אמר לעצמו לייבל'ה תוך שהוא מתהלך ברחובות מאה שערים. הבחירות כמובן הן לחסידות 'תולדות-אהרון' ולא חלילה למדינה הציונית. לייבל'ה עבר ממקום למקום כדי לדעת את תוצאות הבחירות וגילה מי הוא ה'מינה צמח' או נכון יותר 'חיים יבין' של החסידות המכריז על 'מהפך' בבחירות הנערכות פעם בשבע שנים. לייבל'ה גילה ומגלה לכם הקוראים על מרדכי קרויס מחברת 'קליקול' המפעיל את 'קול אנ"ש' של החסידות המדווח בכל דקה על התוצאות.





ובסיבובו במאה שערים בעיצומן של הבחירות הבחין לייבל'ה באיש מאה שערים המובהק הלא הוא יואליש קרויס הידוע. יואליש שבעוד כמה ימים אמור להיכלא בכלא הציוני על לא עוול בכפו, נכנס לסעוד את ליבו במסעדת דיישט במאה שערים. (חבל שאין מסעדת יואלי'ש גם בעיר הבירה). לייבל'ה לא יודע אם זה בגלל שהאוכל בכלא גרוע כל כך, או שמא יואליש חושש שמא יתגעגע, כך או כך לייבל'ה מאחל לקרויס רק טוב ובתיאבון.





וברכת מזל טוב כפולה ומכופלת לרב הקמפוס החרדי גן יבנה אברהם דב גרינבוים לרגל הולדת הבן בשעה טובה ומוצלחת. לייבל'ה מוסיף ומברך את גרינבוים גם על לידת טורו החדש בעיתון 'משפחה' הנקרא 'אספקלריה'. רב הקמפוס חגג את ה'שלום זוכער' ואת הברית בשבת, בבית החסידים 'נר אליעזר' בבית שמש. שימש כסנדק בברית, הרה"צ המשפיע רבי אלימלך בידרמן שגרינבוים מקורבו, לייבל'ה מאחל מזל טוב כפול ומכופל.





ברכת מזל וברכה לעסקן אהרן גובנר על כניסתו לתפקיד מנהל תחום מגזר חרדי ודתי בחברת מגער, הזכיינית של משרד השיכון בעניין סיוע בשכר דירה לזכאים. לייבל'ה מאחל הצלחה לגובנר בברכת 'וכל אשר יעשה יצליח'.





ולדובדבן שבקצפת שומר לכם לייבל'ה את הסיפור הפיקנטי של השבוע, לייבל'ה חושף כי מתחת לרדאר של העיתונאים ישנה אישיות חרדית מפורסמת שעזב כדרכו את ישראל לצורך המוסד אליו הוא קשור, כאשר שב לארץ זומנה האישיות לצורך חקירות ולא רק פעם אחת. מקורביו של האיש לחשו על אוזנו של לייבל'ה כי הוא חף מפשע ואינו קשור לסיפור כלל, לייבל'ה אכן סמוך ובטוח בחפותו של האיש - אך ליתר ביטחון נעל את הפרטים במגירה הראשונה בארון השמאלי של המערכת.

ידיעות מן הנכר
צפצוף הביפר נשמע ממזוודתו של לייבל'ה, לייבלה פותח את הרוכסן החיצוני תוך שהוא זורק לארץ מחברות חדשות ובגדים לרוב. על הצג הופיעו מספר ידיעות מחוץ לארץ הקודש, ולייבל'ה מעביר לכם אותן ככתבן וכלשונן.

ראשית מספר לייבל'ה על הזמר החסידי מארה"ב ר' שלמה טויסיג המופיע ערב ערב בחתונות. אך בכובעו השני הוא משמש כהרה"צ אב"ד 'בעלעד' כממשיך מורשת אביו האדמו"ר מ'בעלעד' זצ"ל. השבוע בימי ספירת העומר הוא ערך סעודת הילולא גדולה לזכרו של אביו זצ"ל, חילק לחיים ועלה לפקוד את קברו. לייבל'ה תיעד את המשבקי"ם המסורים של הרה"צ שפרסו סדין על הקבר, למען
יוכל הרב המזמר להשתטח בפישוט ידיים ורגליים כנהוג.





לייבל'ה עדיין מזפזף בתוככי ה'ביפר' הישן שלו ומתעדכן על ידיעות מחו"ל, כך למשל על רב הכותל והמקומות הקדושים הגאון רבי שמואל רבינוביץ שיצא יחד עם בני החבורה למסע הקודש באוקראינה למקומות קדושים, אך הפעם בחוצה-לארץ. אמנם ביקור זה לא נערך עם אדמו"ר וכו' אך כמעט כמו בני החבורה הקדושה שהו החברים בשבת בסמיכות לקברי הצדיקים באוקראינה והעתירו בתפילה על הכלל והפרט. המצטרפים היו אנשי השיעור, יהודה איידלמן, נתי קרויזר, בנצי ליזרוביץ, אלי כהן, אלי פוברסקי, יניב ברדה, אודי שטינברגר יוסי רפאלי ויוסי בלוך אל הקבוצה הצטרפו גם יוסי אליטוב שמעון ברייטקופף יעקב בצלאל דודו עמר ועוד ועוד, לייבל'ה מצטרף ומעתיר על קוראיו מארץ הקודש.





ודיווח אחרון מחו"ל בשבת האחרונה חל יום היארצייט הצדיק רבי ישעיל'ה מקרעסטיר זי"עא הטמון בהונגריה. אחת מהסגולות הידועות הנקשרות בשמו אם לא המפורסמת שבהן, היא השימוש בתמונת דיוקנו הקדוש כסגולה לשמירה מפני עכברים. חלק ממשתטחי הציון הגיעו כמה ימים לפני לטעום יין הונגרי ולהעתיר לישועת עם ישראל. בין היתר נראו הזמר העולמי אהרל'ה סמט, מלך הפופ חוצה היבשות אלי שפריי, איש היין חיליק קצנגולד, מלך 'ההערינג' מוטי כהן, הסוכן האישי אבריימי פלדמן, שוקי אונגר, העסקן הכל יכול, ישראל ירט ואיש היח"ץ של 'מעייני הישועה' חיים מאיר ולצר. החבר'ה לא הפסיקו להתפלל ולשתות 'לחיים' כל העת. לייבל'ה אף קיבל למכשירו הכשר חלק מהקליפים של החבורה הקדושה שנצפו עורכים 'קוזמיץ' לצד סעודה מפנקת כמנהג 'קרעסטיר'. לייבל'ה הבחין בחלוקת התפקידים, כהן הביא דגים, חיליק הביא יין ובעלי המנגנים הביאו את גרונם וליבם כמאמר "לשובע ולא לרזון" אמר רבי ישעיל'ה. לייבל'ה שמר את הקליפים באמתחתו והוא יצפה בהם בשבת חופשית הבאה.







ולסיום המדור, לייבל'ה שולח תנחומים למנהלת לשכת יו"ר סיעת יהדות התורה בכנסת מנחם לייזר מוזס, הגב' טייבי גלבשטיין על פטירת אחותה ע"ה, המקום ינחמכם ולא תוסיפו לדאבה עוד.
לייבלה רכילות חרדית חקירות משה גפני יעקב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד