כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הקים עולה של תורה בארה"ב: הגאון רבי בנימין קמינצקי זצ"ל

בארה"ב נפטר ביום שישי הגאון רבי בנימין קמינצקי זצ"ל, בנו בכורו של הגאון רבי יעקב קמניצקי זצ"ל ראש ישיבת 'תורה ודעת' וממנהיגי היהדות החרדית בארה"ב • מושל ניו יורק אנדרו קומבו צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אני בעצב על פטירתו של הרב בנימין קמינצקי, הוא היה מנהיג אמיתי בלונג איסלנד, ברוך דיין האמת"

הגאון רבי בנימין קמינצקי זצ"ל
הגאון רבי בנימין קמינצקי זצ"ל

ברוך דיין האמת: בארה"ב נפטר ביום שישי הגאון רבי בנימין קמינצקי זצ"ל, בנו בכורו של הגאון רבי יעקב קמניצקי זצ"ל ראש ישיבת 'תורה ודעת' וממנהיגי היהדות החרדית בארה"ב.

הרב בנימין זצ"ל נשלח על ידי אביו הגדול לפני עשרות שנים להפיץ תורה ברחבי ארה"ב שהיתה אז שממה רוחנית, הרב בנימין היה ידוע בהנהגתו, באומץ לבו, באהבת התורה ובאהבת ה' ובאישיותו החמה והחביבה, שהפכו אותו לאהוב על כולם.

הרב בנימין זצ"ל היה ידוע כתלמיד חכם עצום שמלא בכל מכמני התורה. כל חייו השקיע מאמצים לבניית תורה ברחבי ארה"ב, שכיום יש בה מרכזים בולטים של מוסדות תורה ובתי כנסת, ובהם עשרות אלפי משפחות חרדיות, הקהילות האלו חייבות את עצם קיומה לרב בנימין, שנכנס למדבר ועבד לשם שמים, ללא מנוחה, להרבות מוסדות תורה.

הוא נולד בעיר ציטיוויאן שבליטא, שם שימש אביו הגר"י זצ"ל כרב. כשהיגרו לארה"ב, שימש הרב בנימין בתחילה כרב בישיבת "תורת חיים" שבמזרח ניו יורק.

בשנת 1956, על פי בקשתו של אביו, עזבו הרב ומשפחתו את הקהילה המשגשגת של ניו יורק כדי לעבור לעיר קטנה - וודמיר.

הרב יעקב קמנצקי זצ"ל אמר לבנו "גם אם אתה מצמיח בשממה - זה יגדל", המשפט הזה היווה המוטו של פעילות הקודש שלו בקהילה.

אנשים באותה תקופה הטילו ספק בהחלטתו של הרב קמינצקי לוותר על משרתו הבטוחה כרב, כדי לעבור לשממה רוחנית, שבה לא היה עניין בתורה.

במקומות שבהם הגיע הרב בנימין זצ"ל, לא היה מניין של שומרי שבת, הרב בנימין לא היה מוטרד מכך, הוא פתח ישיבה לבנים בברודווי ובית-ספר לבנות, היתה התנגדות עזה. אנשים "עבדו קשה" על מנת לסגור את המקומות האלה.

בעל חזון
כאשר הרב בנימין הנהיג רמות מסוימות של הלכות והשקפה, אנשים אמרו לו כי אותם "כללים" לא יעבדו, הם אמרו לו שאף אחד לא יקשיב, אך הוא לא נרתע, והיה שם בשביל לחבק את אותם אנשים שהתנגדו לו ולהביא אותם לתוככי אוהלה של תורה, ולגלות בפניהם את היופי של אורח החיים של התורה.

הרב בנימין ידע איך לתקשר עם אנשים, איך לדבר בשפה שלהם וכיצד להבין אותם, היה לו חזון ורוח חלוצית, הוא הפך לסלע הרוחני של הקהילה. בסופו של דבר זכה לאמון הקהילות, כשהציג את היהדות והתורה בדרכו המיוחדת, ובנה קהילות יוצאות דופן.

היה עוזר לכל אחד ואף אחד לא היה קטן מדי בעיניו הוא השפיע על חייהם של אלפים, ולכן הוא זכה להערכה כה רבה.

הוא השפיע על חייהם של כל כך הרבה אנשים, ושימש מודל לאחרים שלמדו ממנו על התמודדות עם אנשים והתמודדות עם קשיים.

תלמידיו מספרים ל'בחדרי חרדים' כי ר' בנימין הקדיש את כל חייו לחינוך עם כל הלב והנשמה שלו, והוא נתן הכל בשביל זה. אהבתו לכל ילד יהודי היתה גדולה. הוא האמין שכל ילד יהודי ראוי וזקוק לחינוך תורה, בין אם הם יכולים לשלם את שכר הלימוד ובין שלא, ולא משנה מה הרקע שלהם, ועשה חסד ועזר לכולם, לא משנה מי הם או מהיכן באו. מנהיגותו העניקה השראה לאחרים שחיקו אותו ואת אהבת התורה ואת מוסר העבודה שלו. צרכיו היו תמיד כפופים לצרכי הקהילה, לצרכי המוסדות התורניים ולצרכים של יהודים אחרים.

מושל ניו יורק אנדרו קומבו צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אני בעצב על פטירתו של הרב בנימין קמניצקי, הוא היה מנהיג אמיתי בלונג איסלנד, ברוך דיין האמת".

הותיר אחריו צאצאים תלמידי חכמים, בתו הגברת שרה קנובל, אשת הרב יצחק קנובל, אסתר וילהלם אשת של הרב שלמה וילהלם ממונסי, שני לפקוביץ אשת של הרב שמחה לפקוביץ, רב קהילת אנשי חסד בוודמיר ניו יורק, הרב מרדכי קמינצקי, ראש ישיבת "תורת חיים", והרב צבי קמינצקי מטורונטו.

אחיו הגאון רבי שמואל קמינצקי ראש ישיבת פילדלפיה וחבר מועצת גדולי התורה בארה"ב, הרב נתן קמינצקי, הרב אברהם קמינצקי, ואחיותיו רבקה דיסקינד ומלכה שורין.

מסע הלווייתו מחר יום ראשון, בשעה 10:00 בבוקר, ב 1170 ויליאם סטריט בהייולט, ניו יורק.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
הרב בנימין קמינצקי הלוויה עולה של תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד