י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מראשי 'העדה החרדית': הרב שלמה פפנהיים זצ"ל

אבל כבד בקהילות "העדה החרדית" - הלילה השיב את נשמתו אחד הבולטים שבין ראשיה: הרב החסיד רבי שלמה פפנהיים ז"ל, שהלך לעולמו בגיל 91

הרב שלמה פפנהיים זצ"ל (באדיבות המצלם)
הרב שלמה פפנהיים זצ"ל (באדיבות המצלם)

ברוך דיין האמת: הלילה (מוצאי שבת) נפטר בבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים הרב החסיד רבי שלמה פפנהיים זצ"ל, מחשובי חסידי תולדות אהרן, סגן יו"ר הנהלת 'העדה החרדית', מייסד בית החלמה ליולדות ומוסד לבנות קריית בנות ו'בית לפליטות'. בגיל 91 היה בפטירתו.

הרב שלמה ז"ל נולד במינכן שבגרמניה בי"ד אייר תרפ"ו לאביו רבי גבריאל פפנהיים ז"ל, ואמו מרת חנה ע"ה.

מצעירותו היה עסקן גדול והיה מקורב לגדולי ישראל רבני העדה החרדית, היה מתלמידי המהרי"ץ דושינסקיא זיע"א, בעל ה'שומר אמונים' ו'הדברי אמונה' מתולדות אהרן זיע"א, וכן יבלחט"א האדמו"ר מתולדות אהרן. היה מקורב רבות לגאון רבי יוסף דב הלוי סולובייצ'יק זצ"ל ראש ישיבת בריסק, שעמו התייעץ על כל צעד ושעל.

הקים וייסד את בית ההחלמה ליולדות טלז סטון, המוסד לבנות קריית בנות ומוסד היתומות 'בית לפליטות', וכן מוסדות חינוך לבני היישוב הישן בירושלים - 'בנות ירושלים' ו'חינוך ירושלים', בהם התחנכו אלפי ילדים.

במסגרת פעילותו הקים אלפי בתים של תורה שהגיעו ממשפחות הרוסות, כולם החזיקו את עצמם כבנים ובנות שלו ממש. פרק מיוחד בחייו היה במסגרת 'העדה החרדית' שרבי שלמה היה מראשיה, ושימש כסגן יו"ר הנהלת 'העדה'. רבי שלמה היה מגשר תמיד בכל העניינים שבהם התגלעה מחלוקת, והיה ממקימי ועד הכשרות והשמיטה של 'העדה החרדית'.

בחודש טבת תשע"ד הסתלקה לעולמה רעייתו מרת בלומא פפנהיים ע"ה, אם הבית של בית ההחלמה ליולדות בקרית יערים.

רבי שלמה הותיר אחריו דור ישרים מבורך מאות צאצאים הממשיכים את דרכו הרוחנית שהנחיל. בניו: הרב יעקב אליעזר ראש כולל 'שומרי החומות', רבי גבריאל מנכ"ל ועד הכשרות, רבי אברהם, חתניו: הגאון רבי יעקב מנדל יורוביץ חבר בד"ץ 'העדה החרדית', רבי יוסף שישא מראשי ישיבת רמ"א, ורבי דוד אליהו וייס מחסידי תולדות אהרן.

מסע הלוויותו יצא בשעה 13:00 בצהריים מבית המדרש הגדול של חסידות תולדות אהרן בשכונת מאה שערים בירושלים להר המנוחות, שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
הרב שלמה פפננהיים העדה החרדית הלוויה תולדות אהרן בית לפליטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד