כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

הטרוריסט מלונדון השתתף במשט המרמרה לישראל

הכתובת הייתה על הקיר? המוסלמי שנעצר בלונדון חמוש בסכינים, תכנן פיגוע - והיה חלק ממשתפי משט המרמרה

משט המרמרה, פלאש90
משט המרמרה, פלאש90

התקשורת הבריטית חושפת כי הצעיר המוסלמי שנעצר בלונדון בחשד לתכנון פעולת טרור ביום חמישי, כשהוא חמוש בכמה סכינים ליד משרדה של ראש הממשלה תרזה מיי, היה על ספינת המרמרה שעליה פשטו חיילים ישראלים ב -2010.

ספינת המרמרה היתה בדרכה לחופי עזה, וישראל הודיעה שלא תאפשר להם להגיע לחוף. אנשי הספינה סירבו לשמוע להוראות צה"ל ובעקבות כך עלו לוחמי שייטת 13 על הספינות, והשתלטו עליהן מחוץ למים הטריטוריאליים של ישראל.

במהלך ההשתלטות על האנייה "מאווי מרמרה" התרחש עימות אלים; חלק מהנוסעים תקפו את החיילים באלות, מוטות ברזל, סכינים, ולטענת צה"ל גם רימוני הלם, בקבוקי תבערה, וירי מאקדחים שנחטפו מהחיילים, נוסעים אף חטפו חלק מהחיילים. החיילים פתחו באש לעבר התוקפים, הרגו תשעה מנוסעי האנייה ופצעו עשרים. עשרה חיילי צה"ל נפצעו, בהם שניים שנפצעו קשה. רוב ההרוגים והפצועים זוהו עם ארגון IHH או עם ארגונים אסלאמיים טורקיים. בהמשך, שילמה ישראל פיצויים למשפחות הרוגי המשט.

כאמור ביום חמישי חמוש בסכינים נעצר על ידי שוטרים, ובמהלך חיפוש כחלק ממבצע ביטחוני מתמשך, נמצאו עליו מספר סכינים, כך מסרה המשטרה הבריטית. אף אחד לא נפצע באירוע, והמשטרה מסרה שהם עקבו אחריו הרבה זמן.

שמו של החשוד שנעצר הוא ח'אלד עומר עלי מלונדון. המעצר בוצע כחלק ממבצע משטרתי רחב בלונדון, לאחר כמה פיגועי טרור שקרו בזמן האחרון ברחבי הממלכה הבריטית.
מרמרה לונדון מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד