כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

אחרי עימותים מול לשכת רה"מ: עורך "ישראל היום" עמוס רגב יוחלף על ידי בועז ביסמוט

רגב, ששימש בשורת תפקידים בכירים בעיתונות, מונה לעורך העיתון עם הקמתו ב-2007 • בשנה האחרונה חלו לא מעט עימותים בין רגב ובין נתניהו וסביבתו

עמוס רגב, פלאש90
עמוס רגב, פלאש90 צילום: פלאש90

עורך "ישראל היום" מאז הקמתו, עמוס רגב, עוזב את תפקידו. הוא יוחלף על ידי עורך חדשות החוץ של העיתון, בועז ביסמוט. בחודשים האחרונים התפתחו עימותים רבים בין העיתון לבין לשכת רה"מ בנימין נתניהו.

רגב, ששימוש בשורת תפקידים בכירים בעיתונות, מונה לעורך העיתון עם הקמתו ב-2007. הוא מקורב לשלדון ומרים אדלסון, בעלי העיתון. העיתון העניק לנתניהו חשיפה חיובית במשך כל שנות פעילותו בכל סוגיה ציבורית שעלתה על הפרק, ונטען לגביו כי הוא מהווה תעמולה אסורה לנתניהו. בבחירות 2015 נתניהו אף פירק את הקואליציה על רקע הליכי החקיקה שעשויים היו לגבות תשלום עבור העיתון.

בשנה האחרונה מנהל העיתונאי רביב דרוקר מאבק משפטי לחשיפת מועדי שיחות הטלפון ואורכן בין לשכת רה"מ לבין רגב ואדלסון. במסגרת עתירות אלה נטען מטעמו של רגב כי השיחות בינו לבין נתניהו הן אישיות ומבוססות על קשרי חברות.

בשנה האחרונה חלו לא מעט עימותים בין רגב ובין נתניהו וסביבתו. כחלק מכך סירב רגב לדרישת דובר לשכת רה"מ לשעבר, רן ברץ, לצרף לטיסת רה"מ כתב אחר ולא את שלמה צזנה, וזאת לאחר שצזנה מתח ביקורת על נתניהו. "ישראל היום" גם הפחית משמעותית את מספר התמונות של רעיית רה"מ שרה נתניהו, בצעד שהצביע על ניסיון לעצמאות מערכתית באופן יחסי לעבר.

הידיעה בעניין חילופי העורכים פורסמה היום בעיתון "ישראל היום". רגב מסר: "אני מודה לד"ר מרים ושלדון אדלסון, ולמשפחת אדלסון כולה, על ההזדמנות שהוענקה לי, ולכולנו, לחולל מהפכה בשוק התקשורת הישראלי. זה היה עשור מדהים ומאתגר. תודתי לכל אנשי המערכת, המנהלה, הדפוס וההפצה, שהיתה לי הזכות לעבוד עימם. אני משוכנע שבועז ביסמוט ימשיך להוביל את העיתון להישגים ולפסגות חדשות".

ביסמוט, בן 52, בעל תואר שני בלימודי אפריקה מאוניברסיטת סורבון ובוגר בית הספר הגבוה לדיפלומטיה ולאסטרטגיה בפאריס, כיהן בעבר גם כשגריר ישראל במאוריטניה. ביסמוט מסר: "מבחינתי, כאיש העיתונות הכתובה, זו הגשמת פיסגת החלומות: להיות עורך עיתון, ועוד העיתון מס' 1 במדינה. זהו אתגר וסיפוק עצום. אני מודה לבעלי העיתון ולעורך הראשי על האמון הגדול ומקווה להמשיך ולשרת את ציבור הקוראים, תוך כיבוד הערכים הישראליים".

בעיתון פורסם גם מכתב פומבי של משפחת אדלסון לרגב שבו נכתב: "חוללת מהפכה כפי שרק איש ערכי ומקצועי כמוך יכול היה לעשות. השילוב של אהבת הארץ ואהבת המקצוע, שהבאת איתך לעיתון, תרמו לכך שמהר מאוד 'ישראל היום' הגיע להישגים רבים ואף הפך לעיתון המוביל במדינה. אנחנו מכבדים את רצונך לפרוש מהתפקיד ומבקשים ערב יום הזיכרון והעצמאות של מדינת ישראל להודות לך יחד עם קהל הקוראים הגדול והנהדר שלנו, על העבודה הנפלאה שלך. 'ישראל היום' ימשיך לשרת את הציבור הישראלי בנאמנות, באדיקות, באמינות - ובעיקר באהבת הארץ, בדיוק על פי כל אותם כללים וערכים שהבאת איתך".
עמוס רגב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד