כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

שומר מערת גור מכיכר השבת: הרב ישראל רוזנטל ז"ל

גאלע בכיכר השבת, ושיריים של הבית ישראל • לאחר 82 שנים של תורה, חסד והידבקות בעפר גדולי האדמו"רים, הלך הבוקר הרב ישראל רוזנטל לעולמו בשיבה טובה

שומר מערת גור מכיכר השבת: הרב ישראל רוזנטל ז"ל
קובי הר צבי

ברוך דיין האמת - בירושלים נפטר הבוקר (ראשון) הרה"ח רבי ישראל רוזנטל ז"ל, מזקני וחשובי חסידי גור, בעל חנות למכשירי כתיבה בכיכר השבת בירושלים, והוא בן 82 בפטירתו.

נולד בד' חשוון תרצ"ה לאביו הרה"ח רבי חיים שמואל יחזקיהו ז"ל וחתנו של הרה"ח רבי יצחק משה קורנברג ז"ל.

המנוח היה מקושר לאדמו"רי בית גור והיה קרוב במיוחד לאדמו"ר בעל ה'בית ישראל' מגור זצ"ל, ואף ממונה על חלוקת השיריים בטישים אותם ערך. לפרנסתו הקים את החנות "רוזנטל מכשירי כתיבה" בכיכר השבת בירושלים, שם במשך עשרות שנים שירת את לקוחותיו בנאמנות.

פרק מיוחד בחייו היה היותו שומר מערת אדמו"רי בית גור הטמונים בהר הזיתים בירושלים. חסיד שהיה רוצה לעלות ולהתפלל עבר דרך חנותו בשביל לקבל את המפתח. חסידים מספרים על איש שקט, שכל כולו היה מעשי חסד ולכל מי שעמד בקרבתו תמיד חייך בקורת רוח מרובה. חרף כל ייסוריו הרבים, היה מקפיד להגיע תמיד לבית המדרש הגדול לכל התפילות.

בין השאר, היה מפורסם כמכין הגאלע שהיה ידוע בטעמו המיוחד. בכל יום שישי היה מוכר בחנותו גאלע וקישקע, והיה שולח בכל שבוע לבתי האדמו"רים. בנוסף, המנוח היה ידוע כמומחה להוצאת עין הרע.

מסע הלוויה בשעה 13:30 בצהריים מביתו ברחוב הישיבה 12 בירושלים דרך בית המדרש גור ברחוב רלב"ח להר המנוחות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
רבי ישראל רוזנטל מערת בית גור כיכר השבת גאלע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד