כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מאבק השבת מחריף • יו"ר הקואליציה: "מדובר במשבר אמיתי"; אשר: "לא נוותר"

חברי הקואליציה מחדדים עמדות לקראת הכרעה בנושא חוק המרכולים בתל אביב, שמטלטל את הממשלה ומאיים על שלמות הקואליציה • הבוקר תיאר דוד ביטן את המשבר החריף, והחרדים המשיכו והפגינו חזית קשוחה - גם מול שרת המשפטים

ח"כ דוד ביטן, פלאש90
ח"כ דוד ביטן, פלאש90

משבר הבג"ץ והמרכולים והצעת החוק שנחשפה ב"בחדרי חרדים" - יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן אומר הבוקר (ראשון) כי דרישת החרדים בפרשת סגירת המרכולים בת"א בשבת, גררה את הקואליציה ל"משבר אמיתי". לדבריו - "כמו תמיד, אני מקווה שנגיע גם כאן לפתרון".

בנוסף אמר יו"ר הקואליציה דוד ביטן לדוד חכם ברשת מורשת כי המפלגות החרדיות "לא יכולות לוותר בנושא השבת - כי זה בנפשם". לדבריו, "בדרך כלל הסטטוס קוו קשור לעיר. כל עיר לפי האוכלוסיה שלה. בתל אביב רובה חילונית - לכן שם היה תמיד פתוח ובבני ברק סגור. אני מאמין שנוכל להגיע לפשרה".

יו"ר הקואליציה התייחס למושב הקיץ הקרב ולמשברים הנוספים שמוטלים על כתפו: "חודשים של מושב מאומץ? היינו במצבים יותר גרועים. יש לנו את הבעיה של כחלון שזה יותר נושא של יחסים, קיים משבר אמון בין הליכוד לשר האוצר כחלון. אשתדל להרגיע", טען ביטן, לדבריו, "יש לנו גם בעיה של הכותל. מתווה הכותל שיעלה לדיון בחודשיים הללו".

כפי שדווח בהרחבה ב"בחדרי חרדים", הפרשה החמירה עד כדי משבר קואליציוני עם החרדים, לאחר שבג"ץ קבע כי המרכולים יפתחו בשבת בת"א. בעקבות כך דרשו המפלגות החרדיות, ובעיקר יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, לחוקק חוק שיבטל את החלטת בג"ץ רטרואקטיבית, וכפי שנחשף ב"בחדרי חרדים" - הצעת החוק הונחה בכנסת בשבוע שעבר.

כזכור, למרות שהבית היהודי הבהירה כי היא שותפה מלאה במאבק, אמש אמרה שרת המשפטים איילת שקד לערוץ 2 כי בישיבת ראשי הקואליציה שהתקיימה בראשון שעבר הייתה תמימות דעים כמעט בין כולם - שעם תל אביב אין מה לעשות והשר דרעי מבקש להסדיר את הערים האחרות.

כבר אמש הגיב ח"כ גפני לדבריה של שקד ואמר כי הפתרון לנושא השבת יחול גם על תל אביב, "מדובר גם על תל אביב ולא רק על כל הארץ, כך דובר בישיבת ראשי הקואליציה וכך גם כתוב בחוק שהגשנו לכנסת". דברים דומים למה שאמר בראיון ל"בחדרי חרדים".

הבוקר הצטרף לדברים חברו לסיעה ח"כ יעקב אשר שאמר לחכם ב'מורשת' כי "אין לשרת המשפטים שקד שום מנדט לוותר על העיר ת"א. אנחנו לא מתכוונים לוותר בנושא השבת". לדבריו, "ישבתי ביום חמישי עד 12 בלילה בוועדה שעסקה בנושא התאגיד וכמו שאנחנו עומדים לימין הקואליציה בנושאים שלא קשורים אלינו - כך הקואליציה צריכה לנהוג בנושא השבת. אני מעריך שלבסוף הקואליציה תתן לנו גיבוי בנושא השבת".
ביטן הקואליציה חוק המרכולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד