כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

התפרץ לנאומו של נתניהו: "לא סולח על דמעותיה של גולדין"

בעיצומו של נאום שנשא הבוקר ראש הממשלה נתניהו, התפרץ אחד המשתתפים ואמר כי "הוא לא סולח על דמעותיה של לאה גולדין" • נתניהו המתין בשתיקה עד שהלה יסיים את דבריו, ורק לאחמ"כ המשיך בנאומו

תמונת ארכיון: לעמ
תמונת ארכיון: לעמ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים הבוקר בטקס חנוכת היכל הזיכרון בהר הרצל. בעיצומו של הנאום, התפרץ אחד המשתתפים אל דבריו של נתניהו וקרא - תוך שהוא מקריא מתוך הכתב - "אני לא סולח על דמעותיה של לאה גולדין".

נתניהו המתין בשתיקה עד שהלה יסיים את דבריו, ורק לאחמ"כ המשיך בנאומו.

נתניהו אמר בטקס: "היכל הזיכרון הזה הופך מהיום לאחד מסמליה של תקומת ישראל. מסד הבניין הוא המסירות לעם ולארץ. קירותיו – עוז-רוח. כיפתו – גבורה והקרבה. ובין כל אלה נוסף מֶלֶט מְחַבֵּר – הזיכרון.

זכר מאורעות הֶעָבָר צרור בתרמילו של עמנו. כל אחד מאיתנו נושא על גבו דורות רבים שהיו לפניו – וצועד איתם קדימה.

הקול הפנימי שהביא את יקירינו לקחת אחריות ולהוביל את ההגנה על ביתם, על משפחותיהם, על עמם - הקול הזה הניע אותם לעשות את אשר עשו. זה מה שהניע ניצולי שואה לרדת מן האנייה, ליטול נשק בידם ולהתייצב לדגל במלחמת הקוממיות. זה מה שמניע היום חיילים בודדים שמשאירים משפחה מאחור, מצטרפים לילידי הארץ, משרתים ביחידות החוד.

התעוזה והגבורה אינן נקטעות גם בנפול הבנים והבנות. "מותי לא יהיה לחינם" – כתב סֵגֶן חיים דוּבְּקִין מסיירת 'גולני', שנפל במלחמת שלום הגליל; "מותי יהיה בהגנה על ארצנו ומולדתנו, ואז תדעו שאני לא מתתי. אני חי ומלווה אתכם תמיד בכל חייכם, כי אתם מגשימים את מה שאני שאפתי להגשים בחיי".

יקירינו פעלו יחד – שכם אל שכם – באחווה, ברֵעוּת, בערבות הדדית; יהודים ולא-יהודים – דרוזים, מוסלמים, בדואים, נוצרים וצ'רקסים. כולם אחים לַנֶשֶק, כולם מוכנים למסור עצמם עד כְּלוֹת – כדי להבטיח את חייה של מדינתנו. בזכותם קמנו ובזכותם אנו חיים. נזכור את כולם לעולם" דברי נתניהו בטקס.
בנימין נתניהו לאה גולדין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד