ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

צפו; זייברט בטקס יום הזיכרון: "בזכות החיילים הקדושים אנחנו פה"

במהלך טקס יום הזיכרון בבני ברק לזכר הנופלים והנרצחים הי"ד שנהרגו על קידוש השם, ראש העיר, חנוך זייברט, נשא נאום מפתיע מאיש ציבור חרדי: "זוכרים את אלה שבזכותם ובזכות מסירות הנפש שלהם, אנחנו חיים כאן בארץ" • צפו

זייברט בטקס יום הזיכרון בבני ברק, הערב (יהודה פרקוביץ)
זייברט בטקס יום הזיכרון בבני ברק, הערב (יהודה פרקוביץ)

 


ראש העיר בני ברק, חנוך זייברט, כמו גם נציגי העירייה החרדים, השתתפו הערב (ראשון) בטקס יום הזיכרון שנערך בעיר לזכר הנופלים והנרצחים הי"ד.

במהלך הטקס נשא ראש העיר נאום מפתיע, כשהוא נישא על ידי איש ציבור חרדי בפומבי, והעלה על נס את זכר הנופלים. "אנחנו מתכנסים כאן שנה נוספת, כדי לזכור את אלה שבזכותם, ובזכות מסירות הנפש שלהם, אנחנו חיים כאן בארץ הקודש", פתח זייברט את נאומו.

"חיילים ואנשי ביטחון שמסרו נפשם בכדי שעם ישראל יוכל לגור בארץ ישראל בביטחון. כמה שנרצה לא נוכל להרגיש באמת את הצער של אבא ואמא, של רעיה, בן או בת, אח או אחות, שאיבדו את היקר מכל שיש להם".

(צילום: איציק מן, בחדרי חרדים)

"כתוב בפרשת שמיני: 'ויאמר משה אל אהרן הוא אשר דבר ה' לאמר, בקרבי אקדש ועל פני כל העם אכבד וידם אהרן'. אומר רש"י הקדוש, אל תקרי 'בכבודי' אלא 'במכובדי'. אמר לו משה לאהרן: 'אהרן אחי, יודע הייתי שיתקדש הבית במיודעיו של מקום, והייתי סבור או בי או בך, עכשיו רואה אני שהם גדולים ממני וממך'. וידום אהרון, קיבל שכר על השתיקה, על כך שקיבל באהבה דין שמיים. בכדי לבנות את הארץ ולשמור על ביטחון עם ישראל בארץ, יודעים אנחנו כי יש קורבנות, יש כאלה שבזכותם, בגופם, בנשמתם, יושבים אנו כאן בארצינו, הקב"ה אומר: 'בקרובי אקדש'.

"אותם ההורים השכולים ובני המשפחה, הם מבחינת וידום אהרון, אתם אלו שמקבלים את הדין באהבה. אין אנו יודעים חשבונו של מקום, אך אנו יודעים את מסירות הנפש של החיילים הקדושים, שמטרתם הייתה הגנה על הארץ ועל התושבים שגרים בה, עלינו וכל תושבי העיר בני ברק והארץ. כולנו חייבים להם את בטחונינו וקיומנו. ובסייעתא דשמיא נזכור תמיד את מסירות נפשם".

"אנו תושבי העיר זוכרים בכל רגע את תושבי העיר שנפלו על משמרתם. עם ישראל איבד בשואה שישה מליון מבניו, פליטי השואה, הגיעו ישר לארץ ישראל, חלקם הלך למלחמה, וחלקם נפלו במלחמת תש"ח. ומאז אנו נלחמים, בעומדים לכלותינו, כמו שאנו אומרים באגדה של פסח: 'שלא אחד בלבד עמד עלינו לכלותינו והקדוש ברוך הוא מצילנו מידם'.

(צילום: איציק מן, בחדרי חרדים)

"בכל דור ודור יש לעם ישראל את המלחמות שלו, ואת אלה שעומדים עליו לכלותו, וגם היום אנו עדים לתופעות של פיגועים, דקירות, ודריסות, של אנשים וילדים וילדות, שכל החטא שלהם, שהם נמנים מבני עם ישראל. המרצחים השפלים, לא מרפים מנסיונם לפגוע בנו, וגם ארגוני המחבלים היושבים בעזה ובלבנון, עומדים עלינו לכלותינו, אבל הקב"ה מצילנו מידם ע"י עמידתם האיתנה של כוחות הביטחון".

לסיום אמר זייברט: "אנו כאן בארצנו הקדושה בארץ ישראל, עם ישראל, עומדים יחד כחומה בצורה שתהיה מדינה של אחווה ורעות וכבוד הדדי, ושל חיבור כל עם ישראל יחד. האבל והשכול, מאחד את כולנו לעם אחד. מי יתן ולא נשמע עוד צער ושכל. ונזכה לעושה לשלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו ועל כל ישראל ואמרו אמן".

במהלך הטקס נשא החזן חיים אלעזר הרשטיק את תפילת 'א-ל מלא רחמים' ובסיום הטקס נעמדו הנוכחים, כמו גם הנציגים החרדים וראש העיר חנוך זייברט, לשירת "התקווה".

 

הטקס בבני ברק (צילומים: יהודה פרקוביץ)
































חנוך זייברט יום הזיכרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד