י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

דינר ענק והכפלה של רכניץ; כך נערכים במיר לציון 200 שנה לישיבה

ישיבת מיר, ממלכת התורה הגדולה בעולם, שמרכזה בשכונת בית ישראל בירושלים, חוגגת בשנה זו 200 שנים ברציפות מהקמת הישיבה בליטא • לרגל האירוע מארגנים בישיבה דינר ענק וחושפים מספר נתונים פנימיים מרשימים • "בחדרי חרדים" עם כל הפרטים בפרסום ראשון

ראש ישיבת מיר בדינר לטובת הישיבה בבורו  פארק
ראש ישיבת מיר בדינר לטובת הישיבה בבורו פארק



פרסום ראשון • ישיבת מיר, ממלכת התורה הגדולה בעולם, שמרכזה בשכונת בית ישראל בירושלים, חוגגת בשנה זו 200 שנים ברציפות מהקמת הישיבה בליטא. לרגל מלאת 200 שנה לייסוד הישיבה המיתולוגית, יקיימו במיר דינר יוקרתי ענק המציין את המשכיות הישיבה במשך 200 שנה - דרך שנחאי וישראל.

'בחדרי חרדים' חושף את פרטי הדינר הגדול ואת הנתונים הפנימיים של הישיבה הגדולה בעולם.

ובכן, הדינר הענק יתקיים בג' סיון, ואליו יגיעו מיליונרים ונגידים רבים מחו"ל שכבר הבטיחו את השתתפותם באירוע. הדינר עצמו ייערך במלון 'דיוויד אינטר קונטיננטל' בתל אביב, שם יתכנסו 1,200 בני אדם.

(הקליפ של הישיבה לקראת הדינר הגדול)


כאמור, כעת נחשפים לראשונה נתונים פנימיים של הישיבה. כך למשל מתברר כי הישיבה מונה כיום כ-9,000 תלמידים, כן ירבו. נתון מעניין שנחשף היום לראשונה הוא עלות אחזקת הישיבה. מתברר כי אחזקת הישיבה עולה בשנה כ-50 מיליון דולר(!). ראשי הישיבה מכתתים רגליהם ברחבי העולם לכסות את הסכומים האסטרונומים ולצד זה מקיימים דינרים ברחבי העולם.

הנגידים מצפים ודרוכים לקראת הצלחת הדינר בארץ, זאת לקראת שורה של אירועים ודינרים נוספים שיתקיימו בתקופה הקרובה בטורונטו ובוינה שבאוסטריה.

ישיבת מיר בירושלים. צילום: שוקי לררצילום: ישיבת מיר בירושלים. צילום: שוקי לרר
ישיבת מיר בירושלים. צילום: שוקי לרר



ל"בחדרי חרדים" נודע כי אחד התומכים הגדולים של הישיבה, הנגיד ר' שלמה יהודה רכניץ מלוס אנג'לס, הבטיח להנהלת הישיבה להכפיל מכספו כל תרומה שתתקבל בדינר הגדול בתל אביב.

גורמים בישיבה מסבירים ל"בחדרי חרדים" כי "צריך להבין שמאז פטירתו של ראש הישיבה המנוח, רבי נתן צבי פינקל זצ"ל, שהיה מגייס את הכספים בצורה מיוחדת אצל הגבירים הוותיקים, שעדיין תורמים לישיבה, מנסה כעת ההנהלה בראשות ראש הישיבה החדש להתחיל גם מלמטה ולהגיע גם לנגידים הגדולים, אך גם לנגידים בסדר גודל קטן יותר".

לדבריהם, "בארה"ב זה כבר הצליח מעל למשוער וכעת מנסים גם בארץ להגיע לאותם אנשים".

על המופע המוזיקלי בדינר היוקרתי יופקד יואלי דיקמן שילווה בתזמורת גדולה עם עשרים נגנים, מקהלת ויז'ניץ ומקהלת ילדים גדולה.
ישיבת מיר מיליונרים 200 שנה דיויד אינטר קונטיננטל דינר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד