י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

פדיחת ענק ל-FBI: סוכנת בכירה ערקה ונישאה למגייס לוחמים בדאעש

רשת CNN חשפה כשל רציני ב-FBI: סוכנת הארגון, עם סיווג ביטחוני ברמה הגבוהה ביותר, נישאה לאזרח גרמני שגייס מחבלים עבור ארגון הטרור הרצחני דאעש • כל הפרטים

ראש ה-FBI קומי. מבוכה גדולה לארגון (רויטרס)
ראש ה-FBI קומי. מבוכה גדולה לארגון (רויטרס)



רשת CNN מדווחת כי דניאלה גרין, מתורגמנית עם סיווג בטחוני ברמה הגבוהה ביותר ב-FBI, התחתנה עם מוזיקאי גרמני שגייס בסתר לוחמים לארגון הרצחני דאעש. על פי הדיווח, גרין אף הזהירה אותו כי הוא נמצא תחת חקירה. לאחר מספר שבועות, כשהבינה שהיא בצרות, נמלטה חזרה לארה"ב, שם נעצרה מיד.

על פי הדיווח, גרין טסה לסוריה והתחתנה שם עם בכיר בדאעש, שאותו הייתה אמורה לחקור. האירוע החמור התרחש בשנת 2014, אז טסה גרין, בת 38, לסוריה ונישאה לדניס קוספרט, מוזיקאי גרמני שהצטרף לדאעש והפך למגייס לוחמים עבור הארגון.

הסוכנת גרין שיקרה ל-FBI בקשר למקום אליו היא נוסעת, והזהירה את בעלה החדש שהוא נמצא תחת חקירה, זאת לאחר שפעילותו של דניס לגיוס לוחמים לארגון העלתה אותו על הכוונת של רשויות ללוחמה בטרור בכמה יבשות.

בגרמניה הוא החליף את שמו לדסו דוג ובסוריה שמו היה אבו טלהא אל-אלמאני. על פי הפרסום, הוא שיבח את בן לאדן, איים על נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה ואף הופיע בסרטוני תעמולה שמהללות את הארגון הרצחני.

לאחר כמה שבועות של נישואים, הבינה גרין שעשתה טעות איומה והצליחה לברוח חזרה לארצות הברית, שם נעצרה ושיתפה פעולה עם החקירה נגדה. היא הודתה במסירת הצהרות כוזבות בנוגע לטרור בינלאומי ונידונה לשנתיים מאסר בכלא פדרלי. בקיץ שעבר היא כבר שוחררה.

הפרשה המביכה מעולם לא פורסמה ורק אמש נחשפה ב-CNN. השאלה המתבקשת היא האם גרין קיבלה יחס אוהד מצד התובעים במשפט שהאשימו אותה בעבירות קלות יחסית, והגדילו וביקשו מהשופט שיינתן לה גזר דין מופחת מאחר ושיתפה פעולה. מה שנותר כעת לגלות - מה מידת הנזק שנעשה לסוכנות, אך על כך ייתכן ולעולם לא נקבל תשובה.

מה-FBI נמסר בתגובה ל-CNN: "בעקבות המקרה נקטנו מספר צעדים כדי לזהות ולהפחית את נקודות התורפה הביטחוניות, אנחנו ממשיכים לחזק את אמצעי ההגנה בביצוע מספר שינויים".

ג'ון קירבי, לשעבר בכיר במשרד החוץ האמריקני, אמר כי "רב הנסתר על הגלוי. כניסתה של גרין לסוריה דרשה את אישורם של ראשי דאעש, מאחר והזרים המנסים להיכנס לאזור שבשליטת דאעש מסתכנים בעריפת ראשיהם, אז אשה אמריקנית ועוד עובדת של ה-FBI, הסיפור כולו הוא ממש כישלון של ה-FBI".
FBI עריקה דאעש ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד