ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

"שוקלים ברצינות את העברת השגרירות"

בנאום מיוחד שנשא סגן נשיא ארה"ב מייק פנס, הצהיר שהנשיא טראמפ שוקל ברצינות את העברת שגרירות ארה"ב בישראל לירושלים. הוסיף כי "הנשיא מחוייב אישית לפתרון הסכסוך". ברקע: החלטת אונסק"ו הכופרת בקשר בין העם היהודי לירושלים

מייק פנס: צילום: רויטרס
מייק פנס: צילום: רויטרס



עוברים לירושלים: במהלך אירוע שנערך אמש (ג'), בבית הלבן לציון יום העצמאות של מדינת ישראל, הצהיר סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, כי "הנשיא טראמפ שוקל ברצינות את נושא העברת שגרירות ארה"ב בישראל מתל אביב לירושלים", את הדברים אמר ערב פגישת אבו מאזן עם הנשיא טראמפ,

פנס הוסיף שטראמפ "מחוייב באופן אישי" להפוך לנשיא ארה"ב שיסיים סוף סוף את הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

אחד הנושאים עליו דיבר טראמפ לפני הבחירות בארה"ב היה נושא העברת השגרירות, בעוד שאת ההבטחות האחרות טראמפ הזדרז לבצע, נושא השגרירות הוא נושא נפיץ, האיום של הפלסטינים לפתוח במסע טרור אם השגרירות אכן תעבור, גרמו לממשל האמריקאי לדחות את ההחלטה. יש הטוענים שהדבר נדחה בשל בקשת נתניהו.

עוד אמר פנס שהוא יודע שישראל תצטרך לעשות ויתורים כדי להגיע להסכם שלום, אבל הוא יודע שטראמפ לעולם לא יעשה צעדים שיפגעו בבטחון ישראל, לא עכשיו ולא בעתיד.

בעוד ארה"ב ניצבת לצד ישראל, ארגון אונסק"ו מהאו"ם מנסה להרע לישראל בכל דרך, דווקא ביום העצמאות אונסק"ו, ארגון האו"ם לחינוך למדע ולתרבות, הצביע בעד החלטה שקובעת כי מדינת ישראל היא כוח כובש בירושלים

22 מדיניות הצביעו בעד ההחלטה, בעוד שעשר מדינות הצביעו נגד ו-23 מדינות נמנעו. המשמעות של ההחלטה היא גינוי הפעולות של ישראל בהר הבית ובמקומות הקדושים בעיר העתיקה, והחלטה מגדירה את ישראל ככוח כובש בירושלים ובנוסף מגנה אותה על פעולותיה בעזה, בניגוד להחלטה הקודמת בנושא צוין בנוסח הנוכחי כי ירושלים היא עיר קדושה לשלושת הדתות כולל הדת היהודית.

כצפוי ההחלטה גררה גינוים מכל קצוות המערכת הפולטית, הנשיא ריבלין אמר : "הגיע הזמן לסיים את האבסורד ולהכיר בירושלים כבירת ישראל". גם יו"ר האפוזיציה הרצוג גינה את ההחלטה "חרפה אנטישמית והחלטה אומללה וחסרת כל מעמד ותוקף שתמצא את דרכה לפח האשפה של ההיסטוריה".

באירוע קבלת פנים לסגל הדיפלומטי אמר ראש הממשלה נתניהו: "עשיתי מאמץ דיפלומטי גדול, לפני שנה היו 32 מדינות שהצביעו נגדנו, לפני חצי שנה זה ירד ל-26 ועכשיו זה ירד ל -22 מדינות.

כרמל שאמה הכהן שגריר ישראל לאונסקו אמר: "מדובר בהישג דיפלומטי אדיר, התמיכה לישראל כמעט הכפילה עצמה והתפשטה לאפריקה, דרום אמריקה, ומזרח אירופה".
מייק פנס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד