י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

תאטרון הצלליות • אתר מדהים שכדאי לכם להכיר

כשקופסת קרטון המכילה היסטוריה משפחתית בת 65 שנים הופכת לאתר אינטראקטיבי חינני לילדים • שמואל דרילמן מציג אתרים שכדאי לכם להכיר

עשרת בני המן מתוך מגילת אסתר
עשרת בני המן מתוך מגילת אסתר

 

הקרטון שקיבל ברק דנין בשלהי מרץ 2007 לא הכיל רק חתיכות קרטון עם חוטי ברזל, אלא פיסת היסטוריה ואיתה שליחות משפחתית שתעסיק אותו שנתיים, ותזכה אותנו באתר מושקע ומפעים.

ההצגה האחרונה של תיאטרון הצלליות לא נעשתה לילדים הצוחקים בחדווה, אלא בחדר האוכל של 'הוד ירושלים' דיור מוגן לקשישים, סבתא שרה כבר התקשתה להציג והבנים עזרו לה בהפעלת הצורות הקסומות, זו הייתה הפעם האחרונה שהתיאטרון הוצג לציבור.

בכך הסתיימו 65 שנים של תיאטרון שנוצר בימי הצנע חסרי האמצעים, על ידי שרה דנין על מנת לבדר את בני משפחתה וילדי קיבוץ שער העמקים, תיאטרון הצלליות עצמו הורכב מחתיכות קרטון שנגזרו בעדינות וחוברו לחתיכות ברזל קטנות.

את הגרסה המודרנית של התיאטרון העלה ברק העוסק בתחום חווית המשתמש תוך שימוש בטכנולוגיות חדשניות, סורק ביתי ושולחן אור שבנה בעזרת הוראות שמצא באינטרנט.

לאחר מכן הדמויות עברו תהליך ארוך של ניקוי ועיבוד ממוחשב, והנפשתם לאנימציות מקסימות

האתר עצמו בנוי בפלאש, בשל הצורך להעביר את האווירה הייחודית והשימוש בהמון עזרים ויזואלים, ואכן כשנכנסים לאתר גולשים בזמן 65 שנה אחורה, לתקופה אחרת של צנע, והסתפקות במועט, כאשר קרטון וחוטי ברזל הספיקו לשעות רבות של הנאה.

באתר הועלו מספר הצגות ילדים ובהם: 'יש לי קן מגבעולים' 'מגילת רות' ו'מגילת אסתר'.

ניתן אף להוריד מהאתר ערכה ליצור תיאטרון צלליות אצלכם בבית!

קישורים:
תאטרון הצלליות
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד