ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הערעור התקבל: ביהמ"ש העליון הפחית מעונשו של הרב מצגר

בית משפט העליון קיבל את הערעור שהגישו פרקליטיו של הרב יונה מצגר, והורה להפחית מעונשו שנת מאסר, כך שירצה 3.5 שנות מאסר בהתאם להסדר הטיעון • פרקליטיו ל'בחדרי': "מברכים את בית המשפט העליון שפעל על פי הצדק והיושר, במסר - שהסדרים צריך לכבד"

הרב מצגר. צילום: Yoav Ari Dudkevitch / Flash90
הרב מצגר. צילום: Yoav Ari Dudkevitch / Flash90



בית משפט העליון קיבל את הערעור שהגישו פרקליטיו של הרב יונה מצגר - והורה להפחית מעונשו שנת מאסר, כך שירצה 3.5 שנות מאסר בהתאם להסדר הטיעון.

עורכי הדין של הרב, עו"ד יהודה פריד ועו"ד טל גבאי אמר ל'בחדרי' לאחר החלטת העליון: "אנחנו מברכים את בית המשפט העליון שפעל על פי הצדק והיושר, והשיב את ההסדר כפי שסוכם בין הצדדים, במסר - שהסדרים צריך לכבד".

כפי שדווח ב'בחדרי', בפברואר בית המשפט המחוזי דוחה את עסקת הטיעון והחמיר בעונש, לאחר שלא התקבל הסדר הטיעון על ידי בית המשפט.

עפ"י עסקת הטיעון שהציעו הפרקליטות ועורכי הדין, העונש שיוטל על מצגר הוא 3.5 שנות מאסר. אולם בית בית המשפט לא קיבל את הסדר הטיעון וגזר על מצגר ארבע וחצי שנות מאסר בפועל. "העונש המוסכם לא משרת את האינטרס הציבורי", אמר השופט משה יועד הכהן והוסיף ביקורת כלפי הפרקליטות באומרו כי "גם כאשר סבורה המאשימה כי ההסדר ראוי, עליה לבחון אם הוא משרת את האינטרס הציבורי ואם הוא מעביר את המסר לציבור".

חודש מוקדם יותר, הרב יונה מצגר הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון, לפיו ירצה שלוש וחצי שנות מאסר ובנוסף ישלם קנס של חמישה מיליון שקלים, באמצעות חילוט דירה בכיכר המדינה בתל אביב. הרב מצגר הורשע בעבירות של לקיחת שוחד; קבלת דבר במרמה; עבירות לפקודת מס הכנסה ושיבוש מהלכי משפט בכך שניסה לשכנע את עד המדינה לחפות עליו, תוך הבטחות כי "ידאג לו".

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', אחרי משא ומתן קדחתני בין צוות ההגנה המשפטי של הרב הראשי לשעבר יונה מצגר למשנה לפרקליטת מחוז ירושלים עו"ד דני ויטמן, הגיעו הצדדים לעסקת טיעון במרכזה קיצוץ סכומי האישום בשוחד במחצית, מ-10 מיליון שקלים לחמישה בלבד, בתמורה להסכמה של הרב לעונש מאסר של 3.5 שנים, כאשר לאחר ניכוי שליש ירצה 24 חודשים בפועל.

עו"ד דניאל ויטמן, פרקליטות מחוז ירושלים אמר כי "הפרקליטות עמדה על כך כי יש להטיל על הנאשם עונש מאסר ממושך וקנס כספי גבוה, במיוחד לאור חומרת המעשים המיוחסים למי שכיהן בתפקיד כה בכיר, אשר אמור לשמש דוגמא ומופת לרבים, ובמסגרת זאת ניצל את תפקידו ומעמדו הרם על מנת לגרוף כספים לכיסו הפרטי".

אולם כאמור, היום (א') בית משפט העליון קיבל את הערעור שהגישו פרקליטי הרב מצגר על החלטת השופט משה יועד הכהן שלא כיבד את הסדר הטיעון וקיצר את עונשו כפי שסוכם בהסדר הטיעון לשלוש וחצי שנות מאסר.
יונה מצגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד