כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הרב הגוראי בערד הפתיע: "רוצים דגל חדש"

רבה של קהילת חסידי גור בערד, הרב צבי ביאלסטוצקי, שיגר מכתב מפתיע לראש העיר וביקש לחדש את דגל המדינה המתנוסס מעל 'בית הכנסת המריבה'

מבנה חרדי בערד
מבנה חרדי בערד

 


רוצים דגל חדש: רבה של קהילת חסידי גור בערד, הרב צבי ביאלסטוצקי, שיגר מכתב מפתיע לראש העיר ניסן בן חמו, בו ביקש להחליף ולחדש את דגל מדינת ישראל, המתנוסס מעל גג בית הכנסת המריבה בעיר, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

מכתב זה מגיע, על רקע עימות ממושך בין ראש העיר בן חמו לרב ביאלסטוצקי, באשר לצביון החרדי בעיר, ועל רקע טענות של השתלטות של גור, על בית הכנסת המרכזי בעיר.

הדבר גם הביא את השניים לעימותים שהגיעו עד לשולחן בית המשפט.

עתה במפתיע, מבקש הרב את עזרת ראש העיר לשם החלפת הדגל המתנוסס על בית הכנסת המרכזי בעיר.

במכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', הרב ביאלסטוצקי כותב: "לכבודו של דגל המדינה. על גגו של בית הכנסת המרכזי בערד, בית הכנסת של כולם, מתנוסס כמו בכל שנה לקראת יום העצמאות, דגל מדינת ישראל".

בהמשך מתלונן הרב: "מרוב שנים, הדגל בלה, ואין זה כבוד למה שהוא מייצג. אבקש בזה כי עיריית ערד תחליף מיידית עוד לפני יום העצמאות את הדגל, בחדש ומכובד".

אסף זוהר, עיתונאי מקומי, אומר ל'בחדרי חרדים': "מדי שנה, ובניגוד מוחלט לדמות המפלצת אותה ניסן בן חמו, ראש העיר מנסה לצייר, כבוד הרב ביאליסטוצקי פונה לעירייה ומבקש להחליף את הדגל שמתנוסס בגאווה מעל בית הכנסת המרכזי. הרב, כמו גם השר ליצמן הביעו פעמים רבות הערכה וכבוד למדינת ישראל ולסמליה. הרב ביאליסטוצקי הנהיג פעמים רבות תפילה לשלום חיילי צה"ל, ויש חסיד גור שמקדיש את לימוד התורה שלו לשלום חיילי צה"ל וכוחות הביטחון.

"בבית הכנסת", הוא ממשיך ומספר, "מתפללים חיילים במדים לצד רפורמים, כיפות סרוגות וחילונים גמורים כשהרב מדגיש שבית הכנסת פתוח לכולם.

"שנה שעברה העירייה שלחה עובד עירייה שהחליף את הדגל הבלוי נקווה שיהיה כך גם השנה וכי הסטטוס קוו של הבנה הדדית ומכנה משותף סביב סמליה של מדינת ישראל - יישמרו".

גורם בעיריית ערד הגיב ל'בחדרי חרדים': "אל המבנה פלשו חסידי גור. יתכבד הפולש ויכבד את דגל ישראל ויחליפו".

 




ערד גור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד