כ"ח אייר התשפ"ד
05.06.2024

ליצמן הניח זר וקרא תהילים: "כולנו אחד"

שר הבריאות יעקב ליצמן, הניח את זר 'ממשלת ישראל', בטקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, בבית העלמין הצבאי בקרית גת. הוא קרא פרק תהילים ואמר: "שונאינו לא הבדילו בין חילונים לחרדים"

ליצמן הניח זר וקרא תהילים: "כולנו אחד"



כמידי שנה, שר הבריאות יעקב ליצמן, הגוראי, משתתף כנציג ממשלת ישראל בטקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, בבית העלמין הצבאי בקרית גת.

ליצמן הניח את זר 'ממשלת ישראל', ולא עמד דום אלא קרא פרק תהילים. לאחר מכן נשא נאום.

בנאומו אמר ליצמן: "יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל הוא יום שבו כולנו, ילדים, מבוגרים, ותיקים ועולים, חרדים, דתיים ושאינם - עם ישראל כולו הופך לאיש אחד. לזיכרון אחד, כואב
ומדמם. לזכרם של אלו שאיבדו הכל בשביל אחרים, בשביל כולנו.

ליצמן ביום הזיכרון


"אנו מרכינים ראשינו היום בפני משפחות השכול, אבות ואימהות, אחים ואחיות, בנים ובנות, סבים וסבתות, ומתייחדים עם זיכרם של הנופלים במערכות ישראל.

שר הבריאות פנה למשפחות השכול ואמר: "בשבילכן, משפחות יקרות, הזיכרון המר הזה, מחלק את החיים ל"לפני" ו"אחרי". החיים לפני בוא בשורת האיוב על נפילת הבן, הבת, האב, האם, האח, האחות - והחיים שאחרי.

"שום דבר לא דומה יותר למה שהיה. הזיכרונות הקשים, הגעגועים המייסרים, כל אלה הפכו לחלק מהיום יום, שמלווים אתכם בכל צעד בחיים שנותרו לנו כאן.

"אך, זאת עליכם לדעת, שאתם לא לבד. עם ישראל כולו עומד כאן לצידכם. זוכר את כאבכם הכבד מנשוא ומוקיר את תרומתכם הגדולה, גדולה מדיי. הזמן שעובר אינו מקל על האובדן. הוא רק מחדד כל יום מחדש את הכאב על החיים שנקפדו במסירות נפש ואת תחושת היגון על אלה שלא זכו לחזור הביתה.

ליצמן העלה את נושא האחדות בישראל ואמר: משפחות יקרות, אחים יקרים, אם נגזר עלינו לשלם מחיר דמים כה כבד, אם נפל בגורלנו הצורך לזכור ולכאוב. הבה ונעשה זאת יחד. ללא פירוד מיותר ומחלוקת בתוכנו. אלא מתוך אחדות לאומית והתייחסות כנה לזכר בנינו.

הלוא אלה שנפלו בשבילנו, עמדו בגבורה מול אויבים אכזריים שלא הבדילו ביניהם. שונאינו לא בחרו בין חרדים לחילונים, בין אשכנזים לספרדים, לא הבדילו בין ימין לשמאל ובין עולים ולוותיקים.

"כולנו, כל בני העם הזה חולקים גורל משותף. חיים כאן יחד, האחד לצד השני, ולא אחד על חשבון השני. האחדות בתוכנו, היותנו עם וחברה מלוכדת – זאת התשובה הניצחת למען הנופלים. זהו הניצחון על אויבינו. כן, כן הצלחתם להכאיב לנו, לייסר אותנו. אך לא, לא הצלחתם לחלק בינינו ולהרוס אותנו מבפנים.

"אנחנו יחד, עם אחד, גורל אחד. מדינה אחת ורצון משותף לכבד את הזולת מתוך הבנה הדדית בין חלקי העם, על אף השוני וההבדלים הלא קטנים והלא פשוטים שישנם ויהיו עוד. נדע כולנו כי הבדלי הגישות והתרבויות אינם חוצים אותנו. נבין כולנו כי השוני בלבוש ובאורח החיים אינם מפרידים בין אחים ומשפחה. היום, בזכרינו את החללים, עלינו להוסיף ולזכור את נכי צה"ל ופצועי צה"ל ואני מבקש לאחל להם רפואה שלמה ושיקום מלא, בעזרת השם. בשמם של הנופלים והנופלות ולזכרם של חללי ישראל, נפעל יחדיו לקירוב לבבות, לאחדות בין חלקי העם ולחיבור בין האוכלוסיות השונות, המרכיבות את הפסיפס היפה של ארץ ישראל.

זהו סוד קיומנו כאומה ערכית שוויונית, היודעת לזכור את בניה, חותרת לשלום בתוכה ומקבלת את השונה והאחר, באהבה ובהבנה. בשם ממשלת ישראל ובשם עם ישראל כולו, יהי זכרם של הנופלים בליבנו לעולם – אמן. מי ייתן ויקוים בנו דברי הפסוק: הרנינו גויים עמו, כי דם עבדיו יקום, ונקם ישיב לצריו, וכיפר אדמתו עמו", אמר לסיום.

כזכור, אמש פורסמה בדיקת "בחדרי חרדים", על פי עלה כי רוב הנציגים החרדים בממשלה ובכנסת, משתתפים באירועי יום הזיכרון, בכל רחבי הארץ.
יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד