כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הנהלת רשות השידור מפטרת את הקב"ט כי אישר לסגנו לעבוד בתאגיד

גורם בכיר: "המקרה הזה הוא עוד דוגמה לכך שההנהלה הנוכחית של רשות השידור מטעם המפרקים פשוט מנסה לפגוע בהקמה של התאגיד"

רשות השידור. צילום: חנניה הרמן / לע"מ
רשות השידור. צילום: חנניה הרמן / לע"מ



האם רשות השידור אכן מסכלת את ניסיונות ההקמה של תאגיד השידור הציבורי כאן? כך לפחות טענו עד כה בתאגיד, וציינו כי בין השאר הרשות לא מאשרת לרבים מעובדי הרשות שהתקבלו לתאגיד להגיע למשרדי התאגיד להיערכות לקראת תחילת השידורים – המיועדת, נכון לעכשיו, ל-15 במאי.

מנגד, ברשות השידור טענו עד כה כי אישרו לאנשי התאגיד את כל מבוקשם והעניקו להם סיוע רב, למעט אישור לעובדים שנחוצים להמשך השידורים של הרשות – שנאסר עליהם לעבור לתאגיד משום שדבר יפגע בפעילות הרשות, המחויבת להמשיך לשדר כרגיל על פי חוק עד ליום התחילה.

המקרה של איציק אשכנזי ועופר אברהם אולי מוכיח אחרת. אשכנזי הוא קב"ט רשות השידור ואחראי על אבטחת הרשות, ואברהם הוא סגנו. אברהם מונה, במסגרת הליך מכרזי, לקב"ט של תאגיד השידור כאן. במסגרת תפקידו הוא צריך כבר כעת להוביל את תחום האבטחה על מתקני התאגיד.

מאחר ונוכחותו ברשות השידור לא היתה נחוצה בחלק מהזמן, אישר לו מעבידו הישיר, אשכנזי, להגיע מדי פעם לפגישות עבודה בתאגיד, כל עוד הוא עומד במחויבויותיו כלפי רשות השידור. בפועל, אברהם אכן נכח בפגישות בתאגיד על חשבון זמנו ברשות השידור.

כיום, עשרות מעובדי רשות השידור כבר עובדים בתאגיד. שכרם משולם בפועל על ידי הרשות, ושני התאגידים אמורים לערוך התחשבנות סביב עלויות השכר האלה. אלא שלעובדים ולמנהלים לא ידוע על נוהל כתוב וברור שקובע מתי מותר לאשר לעובד הרשות לעבוד במקביל גם בתאגיד ומתי אסור, ומדובר בהנחיות שנמסרו בעל פה. זו הסיבה שגם אשכנזי ראה לנכון לאשר לסגנו את הפגישות בתאגיד.

המשנה למנכ"ל רשות השידור מטעם המפרק, רונית בראון קניס, ערכה לפני כחודשיים שימוע לאשכנזי. לאחר התדיינות בין הצדדים ב-30 במארס הודיעה בראון קניס סופית לאשכנזי כי הוא מפוטר, וזאת משום שלטענתה חתם על אישורי שעות העבודה של אברהם ברשות השידור בעוד שבפועל הוא קיים פגישות עבור התאגיד.

אשכנזי לא מוותר, והגיש לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה לצו ביניים נגד ההליך. לטענתו לא היה כל נוהל הנוגע להיתר הניתן לעובדי הרשות לקיים פגישות בתאגיד, ואין כל סיבה לפטרו. מחר אמור להתקיים דיון בנושא.

גורם בכיר הבקיא בסוגיה, אומר כי "המקרה הזה הוא עוד דוגמה לכך שההנהלה הנוכחית של רשות השידור מטעם המפרקים פשוט מנסה לפגוע בהקמה של התאגיד. הפיטורים למנהל שרק אישר לעובד שלו לסייע לתאגיד, במסגרת תפקיד שאליו נבחר, הם חלק משיטה של הרשות למנוע מהתאגיד להיות מוכן לשידור".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "רשות השידור (בפירוק) לא מנהלת ענייני עובדים מעל דפי העיתון, בין היתר מטעמים של צנעת הפרט. כל ניסיון לקשור בין הליכי משמעת המתנהלים ברשות על פי כל דין לבין נושאים אחרים נעשה משיקולים זרים של בעלי עניין - ולפיכך אינו ראוי".
רשות השידור תאגיד השידור הציבורי כאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד