ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

הקריקטורה ביתד שעיצבנה את ארי המניק

היכן כל אותם עיתונאים חרדים שנזעקו כנגד הסרטון השקרי שפורסם ב'רשת' וטענו, בצדק, להסתה נגד הציבור החרדי. עיוורון וסילוף שכזה לא ניתן להסביר בשום צורה • הקריקטורה שפורסמה הבוקר בעיתון 'יתד נאמן' הסעירה את ארי המניק

ארי המניק
ארי המניק





הדעה הרווחת בחברה החרדית כי מאז נבדלו דרכיו של הפלג הקיצוני הפך המיינסטרים למתון יותר, מכיל יותר. הסממן הבולט ביותר הוא הביטאונים המפלגתיים: 'הפלס', המזוהה עם הפלג, הולך ומקצין את עמדותיו בהתאם לדעת קברניטיו, ואילו 'יתד נאמן' ששינה בעלות, הפך לממלכתי יותר. אבל אז מגיעה הקריקטורה הזו, שמתפרסמת הבוקר דווקא ב'יתד נאמן' והופכת את הקערה על פיה. מתברר כי לא מדובר פה באידאולוגיה, אלא בטירוף. ומטורפים, מה לעשות, יש בשני הצדדים.



הקריקטורה הבוקר ביתד

הקורא התמים רואה לנגד עיניו תיאור מציאות שבה עולם התורה פרח ושגשג באירופה תחת חסותם הנדיבה של אומות העולם, ואז באה מדינת ישראל ובהתערבות מרושעת קטעה את האידיליה ושיסתה בכולנו את האריה הזועם. עיוורון וסילוף שכזה לא ניתן להסביר בשום צורה. התכחשות גמורה למציאות ולמסגרת הפוליטית המיטיבה כיום עם עולם הישיבות, שסביר להניח - זוכה לעדנה וליחס הטוב ביותר מאז תקומתו של העם היהודי. וביותר, "הלכה היא, בידוע שעשיו שונא ליעקב" ומיהו אותו צייר חסר אחריות שיתערב בחשבונות שמיים ויאשים את מדינת ישראל ביחס העוין של אומות העולם?

והרגישות, הו הרגישות. דווקא ביום שברירי כמו יום הזיכרון, שעה שעם ישראל מתייחד עם קורבנותיו הטהורים, הקורבנות של אותה שנאת אומות העולם, דווקא בזמן זה לזרוע שנאה ופילוג מבוססי שקר וסילוף היסטורי. מה לנו כי נלין על התקשורת הכללית המחפשת להסית כנגד המגזר החרדי בשעה שכלי התקשורת, אולי הבולט והמזוהה ביותר עם המגזר, מפרסם קריקטורה שכזו. היכן כל אותם עיתונאים חרדים שנזעקו כנגד הסרטון השקרי שפורסם ב'רשת' וטענו, בצדק, להסתה נגד הציבור החרדי. היכן הם שיציבו גבול וקו אדום גם לתקשורת החרדית המוצאת אף היא בהסתה בקעה נוחה להתגדר בה.

אבל הציבור לא טיפש, וסביר להניח שגם רוב קוראי יתד נאמן התכווצו באי נוחות כאשר נתקלו בקריקטורה הזו. לא צריך להיות ידען גדול בכדי להכיר את המציאות והעובדות ההיסטוריות לאשורן ולהבין שמדובר בסילוף זול. אז הכלבים ינבחו, אבל השיירה עוברת. וכנגד כל פרסום או מאמר מטופש, קמים עוד ועוד יוזמות וגופים שמטרתם כן להתמקד במכנה המשותף בין כלל המגזרים בישראל. ומה יותר מאחד מאשר זיכרון החללים והקורבן העצום שהקריבה החברה הישראלית למען תקומת העם היהודי.

מול אותה כפיות טובה הזועקת מן הקריקטורה הנבזית, עולה קולו של הרוב השפוי, קול המכיר במציאות ובמקום להעז ולהתריס, בוחר דווקא להרכין ראש בימים אלו. ובעיקר קול מלא בהכרת טובה עצומה על פריחתו ושגשוגו של עולם התורה, ראשית לריבון עולם, ושנית לצינור שדרכו עובר אלינו השפע הזה.

ארי המניק הוא עורך תוכנית האקטואליה ׳חדש על הבוקר׳ ב'קול ברמה'
קריקטורה יתד נאמן יום הזיכרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 89 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד