י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

נתניהו שכח את הרבנים הראשיים, ותיקן

באירוע שהתקיים הבוקר לזכרם של חללי מערכות ישראל, ראש הממשלה נתניהו שכח להזכיר את הרבנים הראשיים. מאוחר יותר, בטקס שנערך לזכרם של נפגעי פעולות האיבה, הזכיר נתניהו את הרבנים: "תמיד איתנו בתפילה, בימי רוגע וסער, גם הבוקר בטקס לזכרם של חללי מערכות ישראל"

נתניהו בטקס בהר הרצל
נתניהו בטקס בהר הרצל



באירוע שהתקיים הבוקר לזכרם של חללי מערכות ישראל, ראש הממשלה בנימין נתניהו שכח להזכיר את הרבנים הראשיים הגר"ד לאו והראשל"צ יצחק יוסף.

מאוחר יותר, בטקס שנערך לזכרם של נפגעי פעולות האיבה, הזכיר נתניהו את הרבנים והוסיף שהם "תמיד איתנו בתפילה, בימי רוגע וסער, גם הבוקר בטקס לזכרם של חללי מערכות ישראל".

בדברים שנשא בטקס בהר הרצל אמר נתניהו: "אנחנו, בני משפחות השכול, נאלצנו במהלך חיינו לדבר על יקירינו בלשון עבר. גם אני. זאת משימה קשה מנשוא – כי פִּצְעֵי העבר והאובדן לעולם לא נִרְפָּאִים. לא באמת.

בשבוע האחרון פגשתי בנציגים של שרשרת הדורות הישראלית. לכולם היכרות קרובה עם מחיר התקומה. תחילה היו אלה ותיקי דור תש"ח – פורצי הדרך לירושלים. במלחמת השחרור הם סללו באש ובדם את הדרך לעצמאותנו – ולבירתנו.

רעייתי ואני אֵרַחְנוּ גם אחים שכולים, כבכל שנה – ילדים שהתייתמו מהוריהם. האחים והאחיות סיפרו על המשא הכפול שהם נושאים כל השנים: לא רק ההתמודדות עם גדיעת האחים, שהם לעתים קרובות נשמות תאומות; אלא גם מטבע החיים, הצורך שלהם לשמש כתף לתמיכת ההורים, שעולמם חרב עליהם ושאת יגונם הם מכירים היטב.

"יַלְדוֹת וְיַלְדֵי הנופלים הביאו איתם אלבומים ומזכרות, הרבה מזכרות מרגשות מאבא. ומפעם לפעם, כשדיברו, הם פרצו בבכי פתאומי, בלתי פוסק, שאין קורע לב ממנו. כך הבנים, כך ההורים".

"הערב, כשהדגל יַחֲזוֹר אל ראש התורן, נדע שמדינת ישראל היא נחמת אמת; הגשמת חלומם של דורות רבים, מופת לַאומות בהישגיה, וכן חרף האשמות השווא – מגדלור מוסרי שאין שני לו באזורנו ובעולם כולו. הלב שהתכווץ ביום הזיכרון – יתרחב בהכרת תודה ביום העצמאות.

"כשביקרה במשרדי מעיין נתנאל בת ה-9, בתו של סרן יוני נתנאל שגם הוא נפל במבצע 'עופרת יצוקה', היא הראתה לי את סידור התפילה שאביה לקח עמו לַקְרָב. מעיין הצביעה על התפילה לִשְלוֹם חיילי צה"ל, וקראתי יחד איתה מלה במלה: "מִי שֶׁבֵּרַךְ אֲבוֹתֵינוּ אַבְרָהָם, יִצְחָק ְיַעֲקֹב, הוּא יְבָרֵךְ אֶת חַיָּלֵי צְבָא הַהֲגַנָּה לְיִשְׂרָאֵל וְאַנְשֵׁי כֹּחוֹת הַבִּטָּחוֹן, הָעוֹמְדִים עַל מִשְׁמַר אַרְצֵנוּ וְעָרֵי אֱלֹהֵינוּ".

"נישא היום כולנו ובכל יום תפילה זו לִשְלוֹם מְגִינֵי ארצנו, וננצור בלבנו לעד את זכרם של יקירינו – חללי מערכות ישראל. יהי זכרם ברוך לעד" אמר ראש הממשלה בטקס.
בנימין נתניהו הרבנים הראשיים הר הרצל יום הזיכרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד