ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

יו"ר הקואליציה ביטן הגיע לב"ב ונפגש עם גפני: "תוותר על תל אביב"

החרדים בדרך להתקפלות? יו"ר הקואליציה ח"כ ביטן נפגש אתמול עם ח"כ גפני בפגישה במיוחדת במשרדי 'דגל התורה', שארכה למעלה משעתיים ועסקה בדרישת המפלגות החרדיות לחוקק חוק שיעקוף את בג"ץ שקבע כי מרכולים ייפתחו בשבת בת"א

ביטן. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
ביטן. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



פרסום ראשון • משבר השבת והמרכולים: האם החרדים בדרך להתקפלות? יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן נפגש אתמול עם יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בפגישה שארכה למעלה משעתיים ועסקה בדרישת המפלגות החרדיות לחוקק חוק שיעקוף את בג"ץ שקבע כי מרכולים ייפתחו בשבת בעיר ת"א.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי ביטן הגיע במיוחד לעיר בני ברק למשרדי 'דגל התורה' שם העלה בפניו של גפני חלופות רבות במטרה להניאה אותו ואת חבריו מלהתעקש על קידום הצעת החוק שהונחה כבר בשבוע שעבר ושנחשפה ב"בחדרי חרדים", שבאה לשנות את המצב רטרואקטיבית ולעקוף את בג"ץ.

עוד נודע ל"בחדרי חרדים" כי גפני הבהיר לביתן כי הוא התייעץ עם חברי מפלגתו, השרים דרעי וליצמן וכי דעתם נחושה, "אנחנו לא מתכוונים לוותר על נושא השבת ולא על העיר תל אביב", אמר ליו"ר הקואליציה בפגישה בבני ברק.

גפני נמצא במלכוד גדול. מצד אחד הוא הבהיר בראיון ל"בחדרי חרדים" כי אם הקואליציה לא תשתף פעולה עם חוק השבת - הרי ש"לא תהיה קואליציה", לדבריו, "היא יודעת שלא משחקים איתנו עם זה". ומצד שני - שר האוצר משה כחלון כבר הבהיר שלא יתן יש לחקיקה עוקפת בג"ץ.

כזכור, ביטן עצמו הגדיר את המצב כ"משבר" והודה שהחרדים לא מתכוונים לוותר על נושא השבת והסטטוס קוו. בהחלט ניתן לומר: אנחנו בפתחו של משבר קואלציוני חריף. אם בנושא התאגיד ועמונה - חברי הקואליציה הגיעו לפשרות - הרי שבנושא השבת - אין לנציגים החרדים מנדט לוותר ולהתפשר.
סערת המרכולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד