י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מרגש: מלך החזנים קם לתחייה במכון ת"א לחזנות • צפו

קונצרט מיוחד התקיים במכון תל אביב לחזנות לזכרם של עקיבא צימרמן ושלמה הוכמן, בהשתתפות מגוון חזנים צעירים ומבטיחים • רגע השיא: החזן דוד צייטאג מבצע את תפילת 'א-ל מלא רחמים' בנוסח של החזן יוסל'ה רוזנבלט, שבוצע במקור לזכרם של הנספים באסון ה'טיטאניק' • וידאו וגלריה

מרגש: מלך החזנים קם לתחייה במכון ת"א לחזנות • צפו



במסגרת אירועי התרבות שמקיים מכון תל אביב לחזנות בניהולו של החזן נפתלי הרשטיק, התקיים בשבוע שעבר, קונצרט זיכרון וחזנות לזכרם של יקירי המכון, סופר וחוקר החזנות עקיבא צימרמן, ושמעון הוכמן ששימש בתפקיד מנהל אגף התרבות תורנית בת"א.

בקונצרט הייחודי, הופיעו הכוככים העולים בשמי החזנות, תלמידי המכון, החזנים: עמיחי גוטרמן, ישראל רוטנברג, דוד צייטאג, דוד פישר, יצחק זלמן, יונתן אדלר ובוגר המכון יצחק צינוירט, בליווי מקהלת המכון המורחבת.



בין הקטעים הרבים שבוצעו בקונצרט הזיכרון: 'זכרתי לך' בלחנו של פרופ' ליאו בריל, 'עקביא' המפורסם של ישראל אלתר ומשה קוסביצקי, 'ממקומך' של ויקטור שלזינגר, 'רצה במנוחתנו' של משה קוסוביציקי, 'קול דודי' – של דוד נובקובסקי ו'אבינו שבשמים' בלחנו של סול זים.

רגע מרגש נרשם באירוע, בעת שחזן בית הכנסת 'מרינה רושצה' במוסקבה דוד צייטאג ביצע את 'א-ל מלא רחמים' על פי הנוסח של מלך החזנים יוסל'ה רוזנבלט, שהוקלט בשנת 1912 לזכר הנספים באסון הטיטאניק.





























מכון תל אביב לחזנות קל מלא רחמים יוסלה רוזנבלט דוד צייטאג חזנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד