י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

הליטאי שגנב מגוגל ופייסבוק 100 מיליון דולר

אווואלדס רימסאוסקאס התחזה לספקית רכיבי מחשוב טייוואנית והצליח לגנוב משתי החברות עשרות מיליוני דולרים במשך שנתיים

משרדי גוגל
משרדי גוגל



גוגל ופייסבוק נפלו קורבן למזימת פישינג, שעלתה לשתי החברות יותר מ-100 מיליון דולר, כך דיווח מגזין Fortune בסוף השבוע. על פי הדיווח, תושב ליטא בשם אווואלדס רימסאוסקאס התחזה ל-Quanta Computer, יצרנית אלקטרוניקה טייוואנית, שמספקת רכיבים לפייסבוק, גוגל וגם אפל.

על פי האישומים הצליח האיש, מהנדס בן 48, להערים על שתי ענקיות הרשת על ידי זיוף חשבונות אימייל, קבלות וחותמות כדי לגרום להן לשלם על אספקת רכיבי מחשבים. על פי האישומים, רימסאוסקאס החל בפעילות ב-2013 ובמשך שנתיים הוא הצליח לגרום לשתי החברות להעביר אליו תשלומים שהגיעו כאמור לעשרות מיליוני דולרים.

רבים מציינים כי המקרה מדגים שוב שאיש לא חסין בפני מעשי פישינג מתוחכמים, אפילו כאשר מדובר בשתיים מהחברות החזקות ביותר ברשת.

הפרשה התפרסמה כבר לפני כחודש, אחרי שרימסאוסקאס נעצר בליטא, אך שמן של החברות האמריקאיות לא פורסם. חברת Quanta הטייוואנית אישרה בשעתו לרויטרס כי שמה נוצל לצורך מעשות הרמאות. עורך דינו מסר אז בתגובה כי הוא רכש את שם החברה במטרה לפתח עסק ודחה את הטענות.

האיש שעומד בפני הליך הסגרה לארה"ב בארצו, ממשיך לדחות את הטענות נגדו. "מר רימסאוסקאס לא יכול לצפות למשפט הוגן וחסר פניות בארה"ב", מסר עורך דינו באימייל לפורצ'ן. "חוסר הוודאות רק מתגבר כאשר לוקחים בחשבון את התנהגות סוכני ה-FBI בחקירות של מר רימסאוסקאס. הם הפחידו אותו עם איומים על שנים ארוכות בבתי כלא בארה"ב, והעברה של המחשבים שלו לאנשי אכיפת חוק בארה"ב, מה שנעשה ללא נוכחות של הבעלים".

פייסבוק מסרה: "הצלחנו להחזיר את רוב הכסף זמן קצר לאחר התקרית ושיתפנו פעולה עם גורמי אכיפת חוק בחקירה". גוגל מסרה כי "זיהתה את ההונאה שבוצעה נגד צוות ניהול הספקים, ומיד התרענו לרשויות. קיבלנו את הכספים בחזרה, ואנו שמחים שהעניין נפתר".
אווואלדס רימסאוסקאס פייסבוק גוגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד