ט"ז אייר התשפ"ד
24.05.2024

משבר השבת: פגישה עם נתניהו ודרישה חדשה

בהמשך לפגישת יו"ר הקואליציה ביטן עם גפני, וכפי שנחשף ב"בחדרי", הנציגים החרדים ייפגשו ביום רביעי עם ראש הממשלה • וגם: הדרישה החרדית החדשה

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90



משבר השבת: אחרי שיו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן הכין אתמול את השטח ונפגש עם יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני במשרדי 'דגל התורה' בבני ברק, וכפי שנחשף ב"בחדרי חרדים", ביום רביעי השבוע ייפגשו השרים החרדים אריה דרעי, יעקב ליצמן וח"כ משה גפני עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכת ראש הממשלה כשקודם לכן ייפגשו הנציגים החרדים בלשכתו של דרעי.

השיח המרכזי עם נתניהו יהיה סביב המשבר הקואליציוני שנוצר בעקבות החלטת בג"ץ להתיר פתיחת מרכולים בשבת בעיר תל אביב. המפלגות החרדיות דורשות לחוקק חוק עוקף בג"צ שיחזיר את המצב לקדמותו רטרואקטיבית ויעקוף את בג"ץ.

כמו כן, יציגו הנציגים החרדים דרישה חדשה, לפיה, הממשלה תאשר הצעת מחליטים הקובעת להעביר את סמכויות האכיפה של חוק שעות עבודה ומנוחה משר העבודה והרווחה חיים כץ לידיו של שר הפנים אריה דרעי.

בנוסף ידרשו החרדים מראש הממשלה שהצעת המחליטים תכלול הוראה להגברת אכיפת הוראות חוק שעות עבודה ומנוחה, בכל הנוגע לזכויותיהם של העובדים שלא להיות מועסקים ביום המנוחה ולהגדיל את הקנסות ומתן סמכות להוצאת צווי סגירה מינהלים למעסיקים המפרים את החוק באופן חוזר ונשנה.

כמו כן, הצעת המחליטים תכלול הוראה להנחות את שר האוצר, להקצות תוספת של 100 תקני כח אדם נוספים בשנים 2-017-2018 בפריסה ארצית למינהל אכיפה וזרים ברשות האוכלסין.

על רקע המאבק, ביום ראשון הקרוב, תעלה הצעת חוק השבת של ח"כ מיקי זוהר לועדת השרים לעניני חקיקה. כזכור, וכפי שדווח ב"בחדרי חרדים" זוהר ושותפו להצעת החוק ח"כ מנואל טרכטנברג הגיעו לישיבת סיעת 'יהדות התורה' במטרה לשכנע את הח"כים החרדים שלא להטיל וטו על הצעת החוק שלה.

"הצעת החוק שלי תצמצם את חילולי השבת, בואו נעשה את זה לכבודו של הקדוש ברוך", אמר זוהר לח"כים שנשארו בעמדתם ולא הסכימו להתפשר כלל וכלל בנושא השבת, גם אם הדבר יביא בפועל לצימצום חילולי השבת.





מרכולים בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד