י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

המשטרה לא מוותרת; זה מה שצפוי לנתי גרוסמן במידה ויורשע

אם נדמה היה בתחילה כי עצורי "פרשת ההטרדות" - בכירי עיתון הפלס והפלג הירושלמי, יצאו בזול והפרשה תדעך אט אט, מסתבר כעת כי המשטרה לא מוותרת והולכת על כל הקופה • מה מצפה לעצורים במידה ויורשעו? • "בחדרי" עם כל הפרטים

גרוסמן ושמוליק אלישיב
גרוסמן ושמוליק אלישיב



אם נדמה היה בתחילה כי עצורי "פרשת ההטרדות" - בכירי עיתון הפלס והפלג הירושלמי, יצאו בזול והפרשה, בה הם חשודים בסחיטה באיומים ועבירות נוספות - תדעך אט אט, מסתבר כעת כי המשטרה לא מוותרת והולכת על כל הקופה.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי בעקבות חומרת העבירות ומורכבותן, התיק מועבר מידי מחלקת התביעות של להב 433 לידי פרקליטות מחוז תל אביב. בנוסף, עם הגשת כתב האישום התיק יועבר וידון בבית המשפט המחוזי ולא בבית משפט השלום. עובדות אלה מעידות על רצינות כוונותיהם של חוקרי המשטרה ועל כך שבמידה והחשודים, בראשם נתי גרוסמן, יורשעו בכל הסעיפים - דבר שלא קורה בדרך כלל - הם צפויים למאסר בפועל לזמן לא מבוטל.

במהלך הדיון שנערך הבוקר (שני) בבית משפט השלום בראשון לציון, בו ביקשו חוקרי המשטרה להאריך את תנאי מעצר הבית של נתי גרוסמן, שמוליק אלישיב, אברהם טריגר וחיים יברוב, הצהיר חוקר המשטרה כי יש כוונה להגיש נגד החשודים כתבי אישום תוך כדי מעצרם. כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', השופט עמית מיכלס האריך את תנאי מעצר הבית של החשודים - שהיה אמור להסתיים מחר (ג') בבוקר - עד ליום חמישי בשעות הצהריים.


עורך הפלס נתי גרוסמן בבית המשפט בהארכת מעצרו. צילום: אלי שלזינגר

במהלך הדיון, לשאלת עורכי הדין, אמר חוקר מחלק ההונאה של משטרת ירושלים כי לאחר בחינת התיק, פרקליטות המדינה החליטה כי העבירות המיוחסות לחשודים הינן בסמכות בית משפט המחוזי - משפטים בעבירות חמורות יותר שדינן מאסר של לפחות שבע שנים - לכן נכנס לתיק תובעת מטעם הפרקליטות לתיק, דבר המאריך מעט את ההכנות להגשת כתב אישום.

לטענת עורך הדין יאיר גולן, פרקליטו של נתי גרוסמן, אין למשטרה סמכות כלל להגיש בקשה להאריך את תנאי מעצר הבית, מאחר ובית משפט המחוזי והעליון החליטו להותיר את החשודים במעצר בית עד למחר (ג') בבוקר יום העצמאות. "האם אתה חושב שבית משפט מחוזי או עליון טעו, גם בעובדה שהם קבעו את יום העצמאות וגם בשעה שמונה או לחילופין חשבו שתבוא לדיון נוסף בשעה שש בבוקר?" שאל. החוקר דוד קוריאט השיב כי "הנחת העבודה שלך שאנחנו, היחידה החוקרת, מבזבזת את זמנו של בית המשפט היא הנחה שגויה".

השופט עמית מיכלס אמר בהחלטתו כי עילת המעצר המרכזית של המשטרה - 'העברת התיק לעיון הפרקליטות', היא "מילה שהיא לא קיימת בספר החוקים" והוסיף שגם אין עילה אמיתית להותרת החשודים במעצר בית "נוכח העובדה שלא נטען שהם שיבשו את החקירה עד כה גם לאחר ששוחררו למעצר בית". אך יחד עם זאת הוסיף, כי ככל שישנה הצדקה, אין מניעה משפטית לבקש את הארכת התנאים עת מועד מעצר הבית עתיד לפוג במהלך שבת/חג. "הנימוק המרכזי לכך הוא החזקה שבית המשפט המחוזי או בית המשפט העליון לא יצור בשום דרך "מנגנון" שיסכל אפשרות הארכת מעצר הבית".

"מסכים אני עם דברי ב"כ החשודים שמעצר הבית לא נועד לשמש ככלי ענישתי" אמר השופט, אך יחד עם זאת "במקרה שלפניי אני סבור שטיב המעשים המיוחסים לחשודים ואמירות שונות אליהן נחשפתי מתוך תיק החקירה, מצדיקים את הותרתם של החשודים במעצר בית ותנאי זה הוא תנאי הכרחי". המשטרה ביקשה להאריך את תנאי מעצר הבית ל-15 ימים נוספים, אותו הגדיר השופט "פרק זמן מופרז לכל הדעות ואין לו שום הצדקה נוכח פעולות החקירה שהוצגו לעיוני" והחליט להאריך להאריך ביומיים נוספים את מעצר הבית עד ליום חמישי. זאת, בניגוד לבקשת המשטרה כי ייאסר על החשודים לעסוק במקצוע שכולל יצירת קשר עם חברות מסחריות ובכלל זה משרדי פרסום, שידור בקווי מידע ופניה ליותר משני מתקשרים בו זמנית.

השופט אף התייחס למידע לפיו גם במהלך הימים האחרונים בוצעו עבירות הטרדה, למרות העובדה כי החשודים המרכזיים שוהים במעצר, "עם זאת, אין אינדיקציה למעורבות כלשהי של החשודים בביצוע של העבירות הללו" וקבע כי הדרך להתמודד עם העבירות, היא לא בדרך של החמרת תנאי השחרור. השופט אישר לחשודים שעתיים של התאווררות, פעמיים במשך מעצר הבית. עם תום ימי מעצר הבית, יותר לארבעת החשודים להחזיק טלפונים ופלאפונים ולשוחח עם כל אדם שהוא. בנוסף הבהיר כי לאברהם טריגר מותר להחזיק טלפון למקרה חירום.

במהלך הדיון אישר חוקר המשטרה דוד קוריאט, כי בתנאי השחרור שנקבעו לחיים יברוב המיוצג על ידי עו"ד שלום בן שבת, מותר לו להשתמש בטלפן ובמחשב. לשאלת בן שבת, אישר כי מאז שחרורו אין אינדיקציה כי שיבש את החקירה או המשיך לבצע הטרדות באמצעות "שירות פלוס".

בנוסף, ל'בחדרי חרדים' נודע כי אחד החשודים ששוחרר בתום חקירתו ולא הובא כלל לבית המשפט, נחקר בחשד לאי סדרים כספיים ויתכן שכתב האישום שככל הנראה יוגש כנגדו, יכלול גם עבירות מס שעל פי חוק העונשין יכולות להגיע לקנסות בסכומים משמעותיים ועונש מאסר בפועל של עד שבע שנים.

כאמור, העברת התיק לידי הפרקליטות והגשתו ככל הנראה בבית המשפט המחוזי מעידות על כך שבמשטרה החליטו שלא לוותר ולדרוש את הרף המקסימלי בחוק. כך, במידה והחשודים יורשעו בכל הסעיפים מצפה להם מאסר בפועל לזמן לא מבוטל.

יש לציין כי בפעם הקודמת שהמשטרה ביצעה מעצרים בפרשת ההטרדות, לא הצליחו חוקרי המשטרה לבסס את מרבית החשדות. עם זאת, נראה כי הפעם עשו במשטרה שיעורי בית ולמדו מטעויות העבר. בנוסף, נראה כי הפעם הקיפו חוקרי המשטרה את החשדות עוד טרם ביצוע גל המעצרים. האם בסופו של ההליך יורשעו החשודים בכל העבירות המיוחסות להם? ימים יגידו.
נתי גרוסמן פרשת ההטרדות סחיטה באיומים מאסר בפועל עיתון הפלס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 50 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד