ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הכירו: הושע פרידמן - הקצין הראשון בצה"ל שיהפוך לאדמו"ר

הרבי הישיש מפאשקאן זצ"ל, זקן צאצאי בית רוז'ין ומי שכונה "האדמו"ר הסרוג" ו"האדמו"ר הציוני", הלך היום לעולמו. הרבי הותיר אחריו את בנו, הושע, תת-אלוף בצה"ל, שצפוי להתמנות תחת אביו לאדמו"ר • כל הפרטים

הרב הושע עם אביו זצ"ל. צילום: שוקי לרר
הרב הושע עם אביו זצ"ל. צילום: שוקי לרר



הרבי הישיש מפאשקאן זצ"ל, זקן צאצאי בית רוז'ין ומי שכונה "האדמו"ר הסרוג" ו"האדמו"ר הציוני", הלך היום (שני) לעולמו. הרבי, שנהג לחגוג גם את יום העצמאות, הותיר אחריו את בנו, תא"ל הרב הושע פרידמן, ראש המכינה הקדם צבאית בבית ישראל, שעת צפוי להתמנות תחת אביו לאדמו"ר.

הבן הושע היה מקורב לאביו ובכל הטישים אותם היה עורך בימי יארצייט ומועדים היה יושב בצמוד אליו עם 'שטריימל' רוז'ינאי מיוחד. כאמור, כעת, עם פטירתו של הרבי זצ"ל, יוכתר הבן לממשיך דרכו של אביו.

עם זאת, ל"בחדרי חרדים" נודע כי עדיין לא ברור האם הבן ישמש על כס האדמו"רות או יוכתר לרב בית המדרש בלבד.

הרב הושע פרידמן נולד לאביו בקיבוץ רשפים וגדל בקיבוץ סעד. שם משפחתם המקורי, פרידמן, עוברת על ידי אביו, בעת שירותו כנספח תרבות בפריז ל"בן שלום". מאוחר יותר, מתוך כבוד למסורת של בית רוז'ין שמשפחתו נמנית עם צאצאיה, הוסיפו הוא וילדיו חזרה את השם "פרידמן" ל"בן שלום". 

הרבי החדש התגייס לצה"ל ובחר לשרת בחטיבת גולני. ברבות השנים היה ממייסדי הקיבוץ העירוני בית ישראל בשכונת גילה ירושלים, בו הוא תושב וחבר עד היום ואף הקים בקיבוץ העירוני בית ישראל את המכינה הקדם-צבאית בית ישראל, מתוך רצון להתמודד עם בעיות חברתיות בישראל ולחזק את ערכי התרומה והשליחות. מכינת בית ישראל היא הראשונה המשולבת לתלמידים דתיים וחילונים. 

בשירות המילואים שימש פרידמן כמפקד מחלקה בחטיבת כרמלי ולחם במלחמת לבנון הראשונה. 

בכל הטישים אצל אביו הוא היה כאמור לצידו כמו גם בכל מפגשיו של אביו עם האדמו"רים. מכריו אומרים ל"בחדרי חרדים" כי הרב הושע אכן יכול להנהיג את החצר בנוסח בית רוז'ין וויז'ניץ כפי שקיבל מאביו.







הרב הושע פרידמן הרבי הציוני הרבי הסרוג הרבי מפאשקאן רוז'ין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד