כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

שיעור תורה וטקס מיוחד: יום הזיכרון בגדוד החרדי "נצח יהודה"

אמש (ראשון) התקיים בגדוד נצח יהודה, טקס לזכר חללי מערכות ישראל. במקביל, בירושלים בביתו של החלל האחרון של הגדוד, סרן ישי רוסלס ז"ל, התקיים שיעור תורה על ידי רב הגדוד, סרן הרב שאול עבדיאל • תמונות

שיעור תורה וטקס מיוחד: יום הזיכרון בגדוד החרדי "נצח יהודה"



אמש (ראשון) התקיים בגדוד נצח יהודה, טקס לזכר חללי מערכות ישראל. במקביל, בירושלים בביתו של החלל האחרון של הגדוד, סרן ישי רוסלס ז"ל, התקיים שיעור תורה על ידי רב הגדוד, סרן הרב שאול עבדיאל. בשיעור השתתפו חיילים מכל הגדוד, מפקד הפלוגה המסייעת בגדוד נצח יהודה, הפלוגה אליה השתייך ישי ז"ל וגם החיילים לשעבר ששירתו תחת פיקודו של ישי ז"ל.

רב הגדוד דיבר בפני החיילים על הצורך באחדות בין כל חלקי העם דווקא בתקופה הזו של ימי ספירת העומר בהם אנו אבלים על מות תלמידי רבי עקיבא שלא נהגו כבוד זה בזה. הרב עבדיאל הדגיש את המידה הנפלאה הזו שהייתה בישי ז"ל שתמיד קיבל את כולם מתוך חיוך ואהבה. "יום הזיכרון הוא יום בשבילנו, כדי שאנחנו נזכור ונלמד ממדותיו של ישי, משפחתו לא צריכה יום זיכרון, הם זוכרים כל הזמן", אמר רב הגדוד לנוכחים.

מידי חודש מתקיים שיעור תורה לעילוי נשמת ישי ז"ל בבית הוריו בירושלים. בשיעורים אלו משתתפים מידי חודש חיילים חרדים מגדוד נצח יהודה. ישי רוסלס גדל בישיבות חרדיות והחליט להתגייס לגדוד נצח יהודה, לאחר ההכשרה כלוחם יצא ישי לקורס קצינים קרביים, וחזר לפקד על מחלקת לוחמים בגדוד בו גדל. ישי נפל לפני שנה וארבעה חודשים בתאונת אימונים בצאלים.

הרב יצחק בר חיים, מרבני עמותת "נצח יהודה" (הנח"ל החרדי), שייסד את השיעור לזכר ישי רוסלס ז"ל, אומר כי "מאז שישי נהרג אנחנו עושים שיעור קבוע לזכרו. אנחנו מזמינים גם את החיילים וגם את נציגי המשפחות השכולות לקחת חלק בשיעור. ביוזמה השתתפו: שמחה גולדין, אביו של הדר ז"ל, סגן אלוף נוח הרץ, קצין בחיל האוויר שנפל בשבי במלחמת יום הכיפורים ואח"כ חזר בתשובה, ואורחים רבים אחרים. אנחנו מחזקים את המשפחה, את החיילים ואת השכנים שמגיעים לאירוע של לימוד תורה וזיכרון".













נצח יהודה יום הזיכרון ישי רוסלס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד