כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024

טראמפ מפתיע: מוכן לפגוש את קים ג'ונג און

לאחר שבועות ארוכים של מתיחות בין שתי המדינות, הנשיא האמריקני אומר בראיון לסוכנות הידיעות "בלומברג", שיהיה מוכן לפגישה עם הרודן הצפון קוריאני

דונלד טראמפ
דונלד טראמפ



נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר אתמול, (ב'), בראיון לסוכנות הידיעות "בלומברג" כי הוא יהיה מוכן לפגוש את שליט צפון קוריאה "בנסיבות המתאימות".

"תחת התנאים הנכונים אהיה מוכן לפגוש את קים ג'ונג און, הייתי אפילו מתכבד לעשות זאת, רוב הפוליטיקאים לא היו אומרים זאת", אמר.

בשבועות האחרונים הולכת וגוברת המתיחות בין ארה"ב לצפון קוריאה, על רקע ניסויי טילים שעורכת המדינה הקומניסטית והמבודדת, במקביל לתרגילים צבאיים שעורך צבא ארה"ב עם בעלי בריתו יפן ודרום קוריאה.

לעומת זאת זמן קצר לאחר פרסום הראיון בבלומברג, הבהירו בבית הלבן כי כרגע התנאים שיאפשרו מפגש בין שני המנהיגים, והממשל האמריקני לא קיימים, והממשל בארה"ב דורש שצפון קוריאה תפסיק את התנהגותה הפרובוקטיבית מיידית.

משטרו של קים ג'ונג און ממשיך לפתח תוכניות גרעיניות ובליסטיות, על אף גינוי חריף מרחבי העולם, וסנקציות שהוטלו על המדינה לא גרמו לה להפסיק בפיתוח התוכניות.

הרודן קים לא נפגש עם מנהיג מדינה אחרת, מאז נכנס לתפקידו לאחר מות אביו קים ג'ונג איל בשנת 2011 וכן לא יצא מגבולות מדינתו, מתנגדיו טוענים שלא יצא ממדינתו מחשש ששלטונו יופל בהעדרו

כזכור, המתיחות בין המדינות הסלימה לאחר שטראמפ אמר בתחילת השנה, שלא יאפשר לצפון קוריאה לפתח נשק גרעיני שיוכל להגיע לשטח ארה"ב.

בתגובה הצהירה צפון קוריאה כי פעולותיה הצבאיות של ארה"ב הן "הפחדה וסחיטה".
קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד