כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

רבבות בכינרת; מטס אווירי ראשון עם החמקן

רבבות גודשים את חופי הארץ, הפארקים והגנים ברחבי ישראל. למעלה משתי רבבות נופשים הגיעו לאזור אגם הכינרת. חיל האוויר מקיים בשעות אלה מטס אווירי בשמי הארץ שיסתיים בצהריים. לראשונה משתתף במטס גם מטוס ה'אדיר' החדש

מטס. צילום: פלאש90
מטס. צילום: פלאש90



אלפי נופשים ממלאים היום (ג), את חופי הארץ לרגל יום העצמאות ה-69 של מדינת ישראל.

לפי הדיווח, נמצאים החל מאמש למעלה מ-20,000 נופשים בכינרת. לפי שעה כל החופים פתוחים לציבור מלבד חוף צינברי. בחופים המוכרזים קיימים שירותי הצלה. לנופשים בחופים ממתינים ה"מסבירנים" צוותי הסברה, שיעברו בין הנופשים, יחלקו שקיות לאיסוף אשפה, יסבירו על חשיבות השמירה על נקיון מקורות המים והחופים ויעניקו צ׳ופרים למשתתפים.

ברשות הכינרת מבקשים מהרוחצים להיות ערניים לתנאי מזג האויר והמים, לא להיכנס למים במידה ומונף דגל אדום או שחור. להכנס למים רק בחוף מוכרז וסמוך לסוכת ההצלה.

החל מהבוקר חיל האוויר מקיים מטס הקפה בשמי הארץ. המטס החל בשעה 9:40 בבוקר ויסתיים בשעות הצהריים. במהלך המטס יחלפו כלי הטיס של החיל מעל כ-40 ערים ויישובים ומעל בסיסי חיל האוויר ברחבי הארץ.

המטס כולל מטוסי תובלה, מטוסי קרב ומסוקים ומטוס ה-F-35, ולראשונה גם את מטוס ה"אדיר" ה-F-35 זאת לאחר שבתחילת השבוע שעבר נחתו שלושה מטוסי "אדיר" חדשים בבסיס נבטים שבנגב.

שר הביטחון אביגדור ליברמן החליט גם כי יש להכניס את היישובים הבדואיים רהט וחוורה למפת הטיסה של המטס. ההוראה באה לאחר בקשת אזרחים בדואים.

ליברמן הסביר: "הם נושאים כתף אל כתף יחד עם שאר אזרחי ישראל בעול הביטחון וההגנה על המדינה".
מטס אווירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד