כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

גשר הכהנים באומן ישוב בתמורה לסכום עתק

ראש העיר אומן, אישר את הקמת גשר הכהנים המוביל לציון רבי נחמן מברסלב באומן, אך התנה זאת בתשלום עבור סלילת כביש, ביוב ומדרכות

גשר הכהנים באומן. צילום: חדשות 24
גשר הכהנים באומן. צילום: חדשות 24

 


ראש העיר אומן, אישר סופית את הקמת גשר הכהנים המוביל לציון רבי נחמן מברסלב באומן.

עם זאת התנה את הקמת הגשר בסלילת כביש חדש, ביוב ומדרכות חדשות שייבנו לאורך כל רחוב רבי נחמן מברסלב.

בשבוע שעבר ביום רביעי נחתם הסכם בין איחוד ברסלב לבין ראש העיר, כאשר לפי ההסכם 'איחוד ברסלב' ישא בעלות שידרוג ובניה מחדש של מערכת הביוב ברח' בילינסקי, ויבנה מדרכה עד למורד הרחוב, בסך 45 אלף דולר. רק לאחר מכן יוכלו לבנות חזרה את הגשר.

במסגרת ההסכם ראש העיר נסוג בו מהדרישה ההזויה לחתוך שטח מבית החיים. 'איחוד ברסלב' נערך בימים אלו להתרמה מאסיבית בקרב חסידי ברסלב.

לפי הודעה הארגון כרגע אין דרך מתאימה לכהנים. "יש לכהנים להעדיף להגיע מכיוון השוק והקלויז העתיק ממול, נרמר בהודעה, "שם אפשר לעמוד ולראות את כל הציון ממש בבחינת "בכל הרואה" כדברי הרב מטשעהרין, משאין כן להגיע ל'מרפסת של גבאי' כרוך בשאלה החמורה של הקברים שהתגלו בשטח זה, שלפי דברי אתרא קדישא מדובר בתוככי שטח ביה"ח, ומככר ורח' פושקינא אין אפשרות טובה לראות את היכל הציון הקדוש".

כזכור, כפי שדווח ב"בחדרי בחרדים", פירקה עיריית אומן את גשר הכהנים. לדברי עסקנים באומן, חלק מבכירי הממשל המקומי יצאו בהוראה חד משמעית להפסיק את פירוק הגשר, אך למרות הכל נמשך ההרס.

העסקנים היהודים הפעילו את קשריהם עם הממשל בקייב ובמחוז צ׳רקס והצליחו להוציא צו מניעה מהממשל בקייב אבל אף על פי כן פירוק הגשר נמשך נכון לרגע זה.

במהלך עבודת פירוק הגשר ע"י פקחי העירייה, עבר במקום חסיד ברסלב המתגורר באומן ומנהל את מערך ההכנסת אורחים. הדבר עורר את זעמו של אחד השוטרים והוא התנפל עליו בחמת זעם והפליא בו את מכותיו. כשהגיע המפקד וראה שהאירוע מתועד הורה לשוטר להפסיק.

בעיצומן של הפעילויות להריסת הגשר הגישו עסקני 'איחוד ברסלב באומן' תלונה במשטרה המקומית, וטענו כי לגשר יש את כל האישורים הנדרשים. המשטרה הורתה להקפיא את ההריסה והפועלים קיפלו את הכלים והלכו. כחצי שעה לאחר מכן הפעיל ראש העיר את קשריו והחזיר את הפועלים לסיים את ההריסה.


הפירוק. צילום: השומרים אומן וברסלב LIVE

עירית אומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד