י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מאבק מרכולי השבת: החרדים נפגשו עם רה"מ

מאבק השבת: דרעי, ליצמן וגפני נפגשו עם ראש הממשלה והציגו את דרישותיהם • ל'בחדרי' נודע כי נתניהו לא שלל את הדרישות וקבע פגישה נוספת למחר • כל הפרטים

ראשי הסיעות החרדיות לפני פגישתם עם נתניהו
ראשי הסיעות החרדיות לפני פגישתם עם נתניהו



ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר עם ראשי המפלגות החרדיות, השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן וח"כ משה גפני, יחד עם השר יריב לוין ודן עימם באופציות שונות במטרה לפתור את משבר השבת שפרץ בסערה לאחר שבג"ץ קבע כי ניתן לפתוח מרכולים בשבת בעיר ת"א.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי ראש הממשלה נתניהו לא שלל את האופציות שהונחו על השולחן וסיכם עם ראשי הסיעות חרדיות, על ישיבת המשך שתתקיים מחר בשעה 14:00 בלשכתו.

האופציות העיקריות שעלו בפגישה עם ראש הממשלה: הצעת החוק שיזם ח"כ גפני הדורשת לבטל רטרואקטיבית את החלטת בג"ץ וכפי שנחשף ב"בחדרי חרדים" וגם: דרישת החרדים החדשה - הצעת מחליטים שקובעת להעביר את סמכויות האכיפה של חוק שעות עבודה ומנוחה משר העבודה והרווחה חיים כץ לידיו של שר הפנים אריה דרעי.

עוד בהצעת המחליטים: הוראה להגברת אכיפת הוראות חוק שעות עבודה ומנוחה, הגדלת קנסות, ומתן סמכות להוצאת צווי סגירה מינהלים למעסיקים המפרים את החוק באופן חוזר ונשנה.

כמו כן, הצעת המחליטים תכלול הוראה להנחות את שר האוצר, להקצות תוספת של 100 תקני כח אדם נוספים בשנים 2-017-2018 בפריסה ארצית למינהל אכיפה וזרים ברשות האוכלסין.

כאמור, בראשון הקרוב, תעלה הצעת חוק השבת של ח"כ מיקי זוהר לועדת השרים לעניני חקיקה. כזכור, וכפי שדווח ב"בחדרי חרדים", זוהר ושותפו להצעת החוק ח"כ מנואל טרכטנברג הגיעו לישיבת סיעת 'יהדות התורה' במטרה לשכנע את הח"כים החרדים שלא להטיל וטו על הצעת החוק שלה, אולם הנציגות החרדית התנגדה להצעתם של זוהר וטרכטנברג.
מרכולים שבת יעקב ליצמן משה גפני אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד